Hlavní navigace

SPT TELECOM je minulostí

Marek Antoš

Ne, nebojte se, stálice našeho telekomunikačního nebe rozhodně nemíří do propadliště dějin. Odloží tam však svůj současný název a logo (a ráda by i svůj image) a ponese hrdý název Český Telecom. Desítky milionů už to stálo a další stovky to stát bude.

Tak takhle tedy vypadá nové logo Českého Telecomu, které bylo včera oficiálně představeno a zanedlouho by mělo začít zdobit, dá-li se ve spojení s ním použít tohoto slovesa, jeho budovy, auta, tužky i montérky kopáčů. Nevím, jaký z něj máte pocit vy, ale na mne působí nepříliš pozitivním a umným dojmem. Musím se upřímně přiznat, že kdyby mi toto logo nepřišlo oficiální cestou, považoval bych ho za opožděný aprílový žertík. Na druhou stranu rozhodně nejsem expert na psychologii mas a už vůbec ne grafik, takže moje hodnocení má velmi malou hodnotu; zajímavější bude přečíst si hodnocení odborníků, která na sebe jistě nenechají dlouho čekat. Kromě toho je skutečností, že logo může do značné míry působit jinak na webu a na papíře nebo na autě.

Celá změna „corporate identity“ podle neoficiálních zpráv vyjde zhruba na 200 až 300 milionů korun, změnit loga a barvy na všem, na čem je nyní Český Telecom má, není nejlevnější. Oproti této částce tak působí takřka mizivým dojmem zhruba 20 milionů korun, které za použité ochranné známky dostal Jiří Makovec, někdejší generální ředitel SPT Telecomu, který si je nechal zaregistrovat těsně po svém odchodu z jeho čela. Nedlouho po něm chtěl tyto známky i Český Telecom, ale přišel už pozdě – tak nezbývalo, než zaplatit. Inu, když má někdo věštecké schopnosti, není se čemu divit.

EBF17_braverman

SPT Telecom změnu loga zdůvodňuje tím, že chce změnit vnímání sebe sama u veřejnosti. Rád by byl viděn jako přátelská, laskavá společnost. Naprosto souhlasím s tím, že nejlepší cestou k tomuto cíli je přestříkávání aut za stovky milionů, které pocházejí z letošního šedesátiprocentního zdražení místních hovorů. Jen tak dál.

Marek Antoš

Našli jste v článku chybu?