Hlavní navigace

Sputěno měření internetové reklamy

Aleš Miklík

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dnes oficiálně spustilo projekt AdMonitoring, který měří reklamní výkon celoplošné reklamy na vybraných internetových médiích. Mezi hlavní formy sledované reklamy patří obrázková, flashová, textová a kombinovaná reklama. Z pohledu dostupných dat pro mediální a marketingové agentury se tak český Internet definitivně dostal na úroveň ostatních mediatypů jako tisk či televize.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dnes oficiálně spustilo projekt AdMonitoring, který měří reklamní výkon celoplošné reklamy na vybraných internetových médiích. Mezi hlavní formy sledované reklamy patří obrázková, flashová, textová a kombinovaná reklama. Z pohledu dostupných dat pro mediální a marketingové agentury se tak český Internet definitivně dostal na úroveň ostatních mediatypů jako tisk či televize.

V současné chvíli je do projektu zapojeno cca 80 médií včetně velkých vydavatelů jako Seznam, Centrum, iDnes, Ringier i Internet Info. AdMonitoringu poskytují data o reklamních kampaních a ceníkové ceny, na základě kterých se následně počítá reklamní výkon. Zapojená i nezapojená média kromě toho prochází scanovací robot Nettrack, který sbírá data o zobrazovaných reklamních formátech a doplňuje deklarované statistiky.

Našli jste v článku chybu?