Hlavní navigace

Stanice ČT sport výrazně klesla a s ní klesá i Česká televize

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Všechny ostatní televizní skupiny ze skončení hokejového šampionátu profitují a profituje i Atmedia.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 20. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kvůli konci hokejového šampionátu kanál ČT sport, který ztratil 6,53 procenta diváků starších patnácti let. Neznatelně ztrácejí Stanice O, která přišla o 0,02 procenta obecné divácké skupiny, a kanály sdružené pod položkou Media Club (0,01 %). Všechny další stanice jsou už v plusu. Absencí hokeje si nejvíce polepšila televize Nova, která si připsala 1,74 procenta uvedené cílové skupiny. Posílila Prima o 0,78 procenta a také Atmedia, a to o 0,71 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně klesá jen Česká televize, ztrácí i stanice ČT sport

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která přidala 2,12 procenta, ale celkem oslovila 31,62 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 1,61 procenta na celkových 22,3 procenta, a také Barrandov, u nějž dosáhl 9,35 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,85 procenta. Poklesl tak podíl jedině České televize, která díky ČT sport přišla o 5,6 procenta a celkem ji sledovalo 26,5 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (21. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT sport, který přišel o podíl 8,87 procenta, a také zpravodajská ČT24, která ztratila 0,1 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice Nova, která si polepšila o 3,05 procenta. Narostl i podíl stanic pod položkou Atmedia, které si k dobru připisují 0,9 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i Nova 2, která posílila o 0,58 procenta. Naopak podíl hudebního kanálu O u mladších diváků o 0,06 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Hokej přihrál diváky České televizi, ale i skupině kanálů Barrandov

Česká televize výrazně poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 7,78 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 21,53 procenta. Všechny ostatní skupiny posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl narostl o 1,69 procenta a celkem činil 22,2 procenta. Nejvíce, o 4,40 procenta, pak posílily stanice skupiny Nova a celkový podíl tvořil 39,57 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo jen o 0,49 procenta na celkových 5,16 procenta.

Kanály – průměrné podíly (21. týden 2017)
Graf podílu kanálů (21. týden 2017)
Graf podílu skupin (21. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 20. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Stanice TV Barrandov si meziročně polepšila o 1,73 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,09 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl stanice ČT sport, která meziročně odepsala 8,66 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Prima love, která přišla o 0,48 procenta. Posílila i Nova Action, a to o 1,24 procenta, a také stanice sdružené pod Atmedia, které si připisují 1,34 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize, zato výrazně – přišla o 7,08 procenta všeobecné věkové skupiny. Nejvíce si polepšila skupina Barrandov, která si připsala 2,83 procenta. Posílila i FTV Prima, jejíž podíl stoupl o 1,25 procenta. Ještě více pak stoupl podíl skupiny Nova, a to o 2,57 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky meziročně nejvíce bodovala stanice Nova Action, jejíž podíl stoupl o 1,74 procenta. Naopak kanál ČT sport ztratil 9,98 diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztrátu zaznamenala i Prima love, která meziročně přišla o 1,26 procenta své primární cílové skupiny, a také stanice sdružené pod položkou Ostatní. Ty ztrácejí 1,33 procenta. Naopak Nova Cinema svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,56 procenta a posílila i hlavní Nova. Té podíl stoupl o 1,36 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce, a jako jediná skupina, ztrácela Česká televize, která přišla o 7,16 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si připsal 0,95 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 5,89 procenta, navýšily kanály Skupiny Nova. FTV Prima je pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let na svém a její podíl se nezměnil.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?