Nad budoucností digitálních televizí v České republice se dnes zamýšleli odborníci z oblasti reklamy a zástupci nových stanic. Štěpán Wolde z mediálního zastupitelství ARBOmedia byl ve svojí kritice současného stavu nejostřejší. Prohlásil, byť s nadsázkou: Český televizní trh připomíná totalitní stát. Máte tu jistoty, ale málo možností k rozvoji.
Wolde nepovažuje českou televizní současnost za normální. Na semináři konstatoval, že pouze tři televize v Česku mají podíl na trhu vyšší jednoho procenta, na všechny ostatní pak zbývá pouze půlprocentní podíl. Nejblíže je České republice ještě Slovensko, kdy jsou stanice s podílem alespoň procento čtyři a na zbytek zůstává 0,6 procenta podílu. V západní Evropě je přitom obvyklé, že nad jedno procento podílu se vyšvihne sedm až deset stanic, na ostatní přitom ještě zbývá dalších deset až patnáct procent tržního podílu.
Dominantní hráč na českém televizním trhu, stanice Nova, jde podle Štěpána Woldeho proti zájmům inzerentů a myslí jen na svoje zisky. Dlouhodobým trendem je na Nově zvyšovat cenu za reklamu a snižovat náklady na program.
Více se dočtete v zítřejším článku na DigiZone.cz.