Hlavní navigace

O 120 % více stížností od uživatelů došlo na ČTÚ ve třetím čtvrtletí

15. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Český telekomunikační úřad se ve své včera vydané měsíční monitorovací zprávě věnoval stížnostem od uživatelů jakožto tématu měsíce. Uvádí, že počet stížností ve třetím čtvrtletí výrazně vzrostl, a to především na společnost M77 Group S. A., poskytovatele služeb satelitní televize Skylink a CS Link, a dále na společnost UPC, a to v souvislosti s cenou za pronájem koncových zařízení (modemů a set‑top boxů).

Český telekomunikační úřad se ve své včera vydané měsíční monitorovací zprávě věnoval stížnostem od uživatelů jakožto tématu měsíce. Uvádí, že počet stížností ve třetím čtvrtletí výrazně vzrostl, a to především na společnost M77 Group S. A., poskytovatele služeb satelitní televize Skylink a CS Link, a dále na společnost UPC, a to v souvislosti s cenou za pronájem koncových zařízení (modemů a set‑top boxů).

Teprve od ledna 2012 má úřad zákonem uložen dohled nad ochranou spotřebitele v oblasti služeb elektronických komunikací. Do stížností jsou tedy zahrnovány i dotazy a stížnosti od spotřebitelů. ČTÚ jich za třetí čtvrtletí obdržel 1331; to je nárůst o 725 anebo o 119,6 procenta oproti druhému čtvrtletí. ČTÚ řešil 1191 stížností, 45 shledal mimo svou příslušnost a postoupil je jinému úřadu a 95 shledal nedůvodnými.

Pouze na M77 Group S. A. přišlo 775 stížností nebo dotazů. ČTÚ se v nejbližší době chystá vydat ke společnosti rozhodnutí ve věci neoznámení podnikání v elektronických komunikacích a dále rozhodnutí ve věci podezření na spáchání správního deliktu klamavé obchodní praktiky.

Pokud jde o UPC, zákazníci nejčastěji nesouhlasí se zvýšením ceny za pronájem koncových zařízení. ČTÚ na základě šetření již vydal rozhodnutí a uložil UPC správní pokutu jeden milion korun. Rozhodnutí však dosud není pravomocné.

tip do článku - hlasujte KL

Z celkového počtu všech stížností se 193 týkalo vyúčtování za služby a 133 si stěžovalo na účastnické smlouvy, a to nejvíce na společnosti T‑Mobile a Telefónica.

Na potíže s přenesením čísla přišlo 44 stížností, a to především na Vodafone. ČTÚ u Vodafonu zmiňuje „technické problémy s objednávkovým systémem“. Vodafone se ČTÚ zavázal, že reklamace bude vyřizovat vstřícně.

Počet stížností na největší poskytovatele služeb


Autor: ČTÚ

Autor: ČTÚ