Hlavní navigace

O 120 % více stížností od uživatelů došlo na ČTÚ ve třetím čtvrtletí

Redakce

Český telekomunikační úřad se ve své včera vydané měsíční monitorovací zprávě věnoval stížnostem od uživatelů jakožto tématu měsíce. Uvádí, že počet stížností ve třetím čtvrtletí výrazně vzrostl, a to především na společnost M77 Group S. A., poskytovatele služeb satelitní televize Skylink a CS Link, a dále na společnost UPC, a to v souvislosti s cenou za pronájem koncových zařízení (modemů a set‑top boxů).

Český telekomunikační úřad se ve své včera vydané měsíční monitorovací zprávě věnoval stížnostem od uživatelů jakožto tématu měsíce. Uvádí, že počet stížností ve třetím čtvrtletí výrazně vzrostl, a to především na společnost M77 Group S. A., poskytovatele služeb satelitní televize Skylink a CS Link, a dále na společnost UPC, a to v souvislosti s cenou za pronájem koncových zařízení (modemů a set‑top boxů).

Teprve od ledna 2012 má úřad zákonem uložen dohled nad ochranou spotřebitele v oblasti služeb elektronických komunikací. Do stížností jsou tedy zahrnovány i dotazy a stížnosti od spotřebitelů. ČTÚ jich za třetí čtvrtletí obdržel 1331; to je nárůst o 725 anebo o 119,6 procenta oproti druhému čtvrtletí. ČTÚ řešil 1191 stížností, 45 shledal mimo svou příslušnost a postoupil je jinému úřadu a 95 shledal nedůvodnými.

Pouze na M77 Group S. A. přišlo 775 stížností nebo dotazů. ČTÚ se v nejbližší době chystá vydat ke společnosti rozhodnutí ve věci neoznámení podnikání v elektronických komunikacích a dále rozhodnutí ve věci podezření na spáchání správního deliktu klamavé obchodní praktiky.

Pokud jde o UPC, zákazníci nejčastěji nesouhlasí se zvýšením ceny za pronájem koncových zařízení. ČTÚ na základě šetření již vydal rozhodnutí a uložil UPC správní pokutu jeden milion korun. Rozhodnutí však dosud není pravomocné.

CIF17_Rabaino_Lupa

Z celkového počtu všech stížností se 193 týkalo vyúčtování za služby a 133 si stěžovalo na účastnické smlouvy, a to nejvíce na společnosti T‑Mobile a Telefónica.

Na potíže s přenesením čísla přišlo 44 stížností, a to především na Vodafone. ČTÚ u Vodafonu zmiňuje „technické problémy s objednávkovým systémem“. Vodafone se ČTÚ zavázal, že reklamace bude vyřizovat vstřícně.

Počet stížností na největší poskytovatele služeb


Autor: ČTÚ

Autor: ČTÚ
Našli jste v článku chybu?