Hlavní navigace

Studie: Používání online obsahu se vyplácí víc než toho klasického

Autor: Isifa
David Slížek

Jakou hodnotu vám přináší sledování médií, ptali se amerických uživatelů výzkumníci poradenské firmy Boston Consulting Group. Výsledek? Online obsah v užitečnosti výrazně vede.

Průměrný americký uživatel si cení přínos sledování obsahu online na 970 USD ročně, kdežto jeho konzumace v offline světě mu po odečtení nákladů přináší „jen“ 900 USD za rok, shrnuje studie (PDF) svůj základní poznatek.

Jak výzkumníci k těmto číslům došli? Rozdělili mediální obsah do sedmi kategorií (knihy, rádio a hudba, americké noviny a časopisy, TV a filmy, videohry, zahraniční noviny a časopisy a obsah vytvářený uživateli – tedy zejména sociální sítě a komunitní weby) a u každé nechali uživatele stanovit, jakou hodnotu jim přináší jejich sledování online a v „offline“ světě. Od výsledných částek pak odečetli náklady a vypočetli průměrnou hodnotu přebytku.

Mezi online aktivitami viděli dotazovaní největší hodnotu v sociálních sítích a v obsahu vytvářeném uživateli. Jeho přínos tvořil třetinu kompletní hodnoty online médií. Této kategorii samozřejmě hrají do karet velmi nízké náklady – za používání Facebooku či YouTube uživatelé nic neplatí.


Autor: Bcgperspectives.com

V offline konzumaci pak američtí uživatelé přisuzují největší hodnotu knížkám, následuje poslech hudby a rádia.

EBF17 Casseti

Offline konzumace obecně ve srovnání prohrála zejména kvůli tomu, že je zatížena až čtyřikrát vyššími náklady, uvádí studie. Příklad? „Ačkoli dotázaní viděli podstatně vyšší hodnotu ve sledování filmů a televizních seriálů offline, vzhledem k tomu, že náklady na jejich online konzumaci jsou mnohem nižší, je výsledný online zisk v této kategorii vyšší,“ vysvětlují výzkumníci. A podobně to dopadá také v kategorii novin a časopisů – online konzumace válcuje papír nižšími náklady.

Online konzumace navíc bude podle výzkumníků dále růst. Lidé totiž kupují stále více přístrojů, na kterých mohou obsah číst, poslouchat nebo sledovat. „Průměrný uživatel dnes vlastní 2,9 zařízení, což je skoro třikrát více než před třemi lety. A v průběhu dalších tří let průměrný počet vzroste na 4,1,“ uvádí studie.

Našli jste v článku chybu?