Po měsících nejistoty, kdy Slovenská televize neprodloužila smlouvu s dodavatelem dat elektronického měření sledovanosti a ztratila přehled o své sledovanosti, má opět vedení Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS) jistotu, že veřejnoprávní televize nejde správným směrem. Smlouva i dodávání dat byly obnoveny a z nejnovějších výsledků vyplývá, že se STV propadla až na samé dno svojí sledovanosti. Podle serveru Mediálne.sk její první program Jednotka minulý týden oslovil v průměru 8,1 procenta diváků starších dvanácti let.
K TÉMATU: Slovenská televize přišla o data z peoplemetrů, nezná svoji sledovanost
Dvojka, na kterou se přesunuly i sportovní přenosy ze zrušeného sportovního kanálu Trojka, zaujala 3,1 procenta dospělého publika. Oba kanály dohromady tedy získaly v koláči sledovanosti podíl pouhých 11,2 procenta, pouze o jeden procentní bod více, než české televize, z nichž na Slovensku vysílají především programy České televize. Očekávat, že se televize po půl roce změní, je v určité míře na místě,
komentoval výsledky pro slovenský deník Sme programový ředitel RTVS Ľuboš Machaj. S čísly není spokojen.
ČTĚTE TAKÉ: Trojka dopsala svou historii. Slovenská televize má opět už jen dva programy
STV kvůli propadu sledovanosti upraví programové schéma. Zatím o konkrétních změnách nechci mluvit, ale myslím, že sledovanost by níže jít neměla. Osm nebo devět procent na Jednotce a tři procenta na Dvojce udržíme a pevně věřím, že půjdeme výš,
říká Machaj. Propad sledovanosti se nelíbí ani předsedovi Rady RTVS Miroslavu Kollárovi. Samozřejmě, je to problém a upozorňuji na něj opakovaně,
řekl deníku Sme. Na poklesu sledovanosti se podle Kollára podepsala digitalizace, protože řada slovenských domácností, která dosud přijímala analogově čtyři programy, nyní přes satelit vybírá z 50 programů a jen dva patří STV.