Hlavní navigace

Sváteční program svědčil ČT 1, Nova meziročně poklesla o více než šest procent

29. 3. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Česká televize
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Absence biatlonu se negativně podepsala na výkonu ČT Sport, ztrátu ale dokázal vykrýt sváteční program na ČT 1.

Mezitýdenní vývoj (vs. 11. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Absence biatlonu se krutě podepsala na výsledcích ČT Sport, kanál ztratil oproti minulému týdnu 3,12 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek zčásti kompenzoval sváteční výkon ČT 1, která si polepšila o 2,07 procenta uvedené cílové skupiny. Ztrácela i hlavní Prima, která přišla o 0,71 procenta obecné divácké skupiny. Stanice zastupované společností Atmedia přišly o podíl 0,41 procenta. Naopak hlavní Nova posílila o 0,48 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nadále stoupá podíl TV Barrandov, meziročně nejvíc ztrácí Nova

I mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která svůj podíl posílila o 0,46 procenta a celkem oslovila 28,34 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i Česká televize, její podíl stoupl o 0,35 procenta na celkových 30,62 procenta. Lehce posílily i kanály TV Barrandov, ty celkem oslovily 6,99 procenta obecné cílové skupiny, což je o 0,09 procenta více než minulý týden. Poklesl tak podíl jedině skupině Prima, která přišla 0,4 procenta a celkem ji sledovalo 22,63 procenta uvedené divácké skupiny.

Kanály – průměrné podíly (12. týden 2016)
Graf podílu kanálů (12. týden 2016)
Graf podílu skupin (12. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků vykázala největší ztrátu ČT Sport, která přišla o podíl 3,3 procenta. Naopak ČT si díky volným dnům polepšila o 2,75 procenta. Narostl i podíl ČT 24, která si k dobru připsala 0,73 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i hlavní Nova, která posílila o 0,39 procenta. Naopak podíl TV Barrandov u mladších diváků o 0,24 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Týden bohatý na události nejvíc zvedl sledovanost ČT 24, jako skupina rostla pouze Nova

Lehce poklesl Barrandov i jako televizní skupina, když přišla o 0,05 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 4,81 procenta. V celkovém součtu oslabil i podíl České televize, která přišla o 0,34 procenta uvedené divácké skupiny a celkem oslovila 24,46 procenta. Nárůst naopak vykázaly kanály TV Nova, jejich podíl narostl o 0,46 procenta a celkem činil 33,49 procenta. O 0,09 procenta pak posílily stanice Primy, jejichž celkový podíl tvořil 23,76 procenta.

TOP 10 všechny stanice (12. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 13. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Odlišný termín velikonočních svátků výrazně prospěl podíl ČT 1, která si meziročně polepšila o 2,8 procenta. Naopak ČT Sport přišla v meziročním srovnání o 1,73 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji poklesl podíl hlavní Novy, která meziročně odepsala 4,85 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 0,76 procenta. Kanály zastupované společností Atmedia ztratily podíl 0,67 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela jenom Nova, zato výrazně – přišla o 5,79 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 3,39 procenta. Posílila i Česká televize, její podíl stoupl o 1,54 procenta. O 1,05 procenta pak stoupl podíl stanice TV Prima.

KL24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala ČT 1, její podíl stoupl o 2,54 procenta. ČT Sport ale ztratila 1,87 diváků ve věku od 15 do 54 let. Ještě výraznější ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 5,33 procenta své primární cílové skupiny. Naopak TV Barrandov svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,1 procenta. Posílily i kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejich podíl stoupl o 1,24 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné, nejvíce ztrácela Nova, která meziročně přišla o 6,23 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který díky spuštění nových kanálů posílil o 2,4 procenta. O 2,1 procenta svůj podíl navýšily kanály TV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,88 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).