Investice do českých a slovenských start-upů, které mají přesah do zahraničí, plánuje švédský spolumajitel televize Prima, skupina Modern Times Group (MTG). Za podíl v začínající firmě, jejíž produkt má potenciál uspět na západoevropských trzích, nabízí marketingovou podporu formou reklamních kampaní na vlastních televizních stanicích a internetových portálech na všech trzích, kde MTG působí. Kromě České republiky tedy i ve Skandinávii, západní Evropě, Pobaltí a na Balkánu. Serveru DigiZone.cz to řekl Pavel Krbec, který má v MTG na starosti oblast nových médií v regionu střední a východní Evropy.
ROZHOVOR: Pavel Krbec z MTG: Hledáme české start-upy, do kterých bychom mohli investovat
„Rozhodli jsme se, že zkusíme oslovit firmy, které mají start-upy s nějakým pěkným produktem, o němž jsou majitelé přesvědčeni, že je funkční a jediné, co mu chybí, je větší marketing. A speciálně nás zajímají produkty, u kterých si ti majitelé myslí, že mají možnost uspět v zahraničí,“ uvedl Krbec. „Budu-li český developer, vyvinu třeba nějakou zajímavou hru, která není vázaná na české prostředí a má mezinárodní potenciál a věřím si na to, že bych mohl prorazit západní Evropy, kde jsou lidé s větší kupní silou a schopností za tyto věci utrácet, my z MTG jsme připraveni pustit na tuto službu kampaně na našem onlinovém i televizním impériu.“
K TÉMATU: Primě ve třetím čtvrtletí klesly tržby o 11 procent, pohoršila si i v podílu na trhu
Protihodnotou chce MTG získat podíl ve start-upové firmě, který by se podle Krbce mohl pohybovat mezi 20 a 40 procenty. „Říká se tomu Media For Equity a podle mě to je velmi zajímavý nástroj. V našem regionu ho dlouhodobě a úspěšně používá německá skupina ProSieben,“ přiblížil Krbec. MTG dokonce s ProSieben rozjela spolupráci na jednom takovém projektu. „Jmenuje se to SevenVentures,“ upřesnil Krbec. MTG by podle jeho slov ráda spolupracovala na projektech, které spadají do oblasti showbyznysu, ale také například na srovnávačích cen, Video on demand platformách a dalších zejména internetových záležitostech.
„Pokud jste v Česku nebo na Slovensku ve start-upu, o kterém věříte, že má pro broadcastera nějaký smysl a chybí vám marketing, není nic jednoduššího, než mi zavolat. Neříkám, že to vyjde, ale spolupráci jsme otevření a pojďme se potkat,“ vyzývá Pavel Krbec. „Opravdu by mi udělalo radost domluvit se s chytrými kluky z Matfyzu, ČVUT nebo z brněnského VUT, kteří už mají hotový produkt a chtějí ho prosadit.“