Hlavní navigace

Systém datových schránek byl dopoledne dvě hodiny nedostupný

8. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Uživatelé datových schránek měli dnes problém přihlásit se ke svým účtům. Systém postihl neplánovaný výpadek. Na vině byl pokles rychlosti konektivity v datovém centru Nagano.

Uživatelé datových schránek zaznamenali první problémy okolo půl desáté dopoledne. Web https://www.mojedatovaschranka.cz byl nejdříve střídavě nedostupný, později se odmlčel úplně. Výpadek se ale nedotkl jen samotného webu, postihl celý systém, na kterém datové schránky běží.

Že se jednalo o výpadek, nikoliv o plánovanou odstávku Informačního systému datových schránek (ISDS), potvrdilo na svých webových stránkách Ministerstvo vnitra, které je správcem systému.

„Vážení uživatelé datových schránek, dnes, 8.1.2014 v 9:54, jsme zaznamenali neočekávaný výpadek služeb informačního systému datových schránek. K výpadku došlo podle prvních informací vinou závady na hostingovém centru provozovatele. Obsah datových schránek ani jejich bezpečnost nejsou výpadkem nijak ohroženy. Na odstranění závady intenzivně pracujeme,“ uvedli zástupci ministerstva. 

Výpadek Informačního systému datových schránek potvrdili i zástupci České pošty, která datové schránky pro Ministerstvo vnitra provozuje.

Ano, máme od našeho dodavatele společnosti Telefónica hlášený výpadek Informačního systému datových schránek, potvrdila Lupě Marta Selicharová, tisková mluvčí České pošty.

Technici Telefóniky začali neprodleně zjišťovat, co výpadek systému způsobilo. Ukázalo se, že příčinou byl pokles konektivity v pražském datovém centru Nagano, které patří právě Telefónice a které obsluhuje systém datových schránek.

„Zaznamenali jsme významný pokles rychlosti konektivity v našem pražském datovém centru Nagano. V tuto chvíli se chod Nagana podařil částečně obnovit, nicméně usilovně pracujeme na úplném odstranění problému. V současnosti funguje konektivita pro služby hostingu, na znovuzprovoznění části centra, která obsluhuje datové schránky, se nyní ještě intezivně pracuje. Dotčeným zákazníkům se omlouváme,“ uvedl krátce po 11. hodině Hany Farghali, tiskový mluvčí Telefóniky.  

Plně zprovoznit se ISDS podařilo krátce před polednem.

Cloud23

Problémy v datacentru nezpůsobily pouze výpadek datových schránek, ale ovlivnily i další služby. Podle informací Českého rozhlasu nebylo možné například zakoupit SMS jízdenku do pražské MHD.

Děkujeme za tip Filipu Jirsákovi.

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).