Více než 30 tisíc zákazníků placené satelitní televize má na Slovensku společnost Slovak Telekom, de facto slovenský T-Mobile. Nejmladší satelitní služba u našich východních sousedů, Magio Sat, dotahuje podle serveru Mediálne.sk v počtu klientů konkurenční UPC Direct. Rozdíl mezi oběma satelitními platformami činí pouhé čtyři tisíce zákazníků. Firma začala satelitní televizi nabízet teprve v lednu letošního roku.
K TÉMATU: Slovenský Telekom uvedl platformu Magio Sat do komerčního provozu
Nejsilnější satelitní službou na Slovensku je Skylink, který začátkem letošního dubna registroval 285 tisíc aktivních karet, většinu však k základní bezplatné programové nabídce. Nejvíce zákazníků placené satelitní televize má služba Digi TV: začátkem srpna hlásila 280 tisíc aktivních karet. Další poskytovatelé satelitní televize následují s velkým odstupem: CS Link hlásil ke konci loňského roku 50 tisíc aktivních karet, UPC Direct vykázal ke konci letošního září 34 tisíc a Magio Sat výše zmíněných 30 tisíc zákazníků.
ČTĚTE TAKÉ: Inspiruje se Magio Sat od T-Mobilu? Chce nabídnout programy zdarma
T-Mobile nabízí od listopadu satelitní televizi také v České republice, ovšem pod jiným názvem než na Slovensku. Obchodní model T-Mobile televize je rovněž jiný než u Magio Satu. Firma v podstatě nabízí přejmenovaný Skylink, včetně základní programové nabídky zdarma, pouze za cenu dekódovací karty a aktivační poplatek. Podobnou službu nyní chce na Slovensku nabízet i Magio Sat. Český T-Mobile chce získat desítky tisíc zákazníků satelitní televize.