Hlavní navigace

Tabákové firmy prý mohou přesunout své aktivity na sociální sítě

Vojtěch Bednář

Australská vláda nedávno představila návrh zákona, který zakazuje používá log, značek, barev a reklamních textů na krabičkách cigaret. Pokud bude zákon schválen, cigarety by se v Austrálii měly napříště prodávat v celozelených krabičkách bez jakéhokoliv textu či obrázků. K této iniciativě by se v budoucnu mohla přidat Kanada, Velká Británie a Nový Zéland.

Australská vláda nedávno představila návrh zákona, který zakazuje používá log, značek, barev a reklamních textů na krabičkách cigaret. Pokud bude zákon schválen, cigarety by se v Austrálii měly napříště prodávat v celozelených krabičkách bez jakéhokoliv textu či obrázků. K této iniciativě by se v budoucnu mohla přidat Kanada, Velká Británie a Nový Zéland.

Podle zprávy, kterou zveřejnilo novozélandské ministerstvo zdravotnictví ale hrozí, že v případě schválení takto přísných zákonů, přesunou tabákové firmy svou marketingovou aktivitu do oblastí, které zatím nejsou regulovány, jako jsou sociální sítě či videoportály. Zpráva hovoří konkrétně o Facebooku, YouTube nebo videohrách.

Ve skutečnosti ale dnes oficiální stránky nadnárodních tabákových firem třeba na Facebooku zatím nenajdete. Navíc reklama na tabákové produkty je na Facebooku zakázána.

Zdroj: All Facebook a Sunday News

Našli jste v článku chybu?