Archivní Menšík zastoupil Všechnopárty
Vánoční nadvláda ČT 1 nad hlavním kanálem Novy pomalu končí, v pátek už byly výkony dvou nejsledovanějších televizních programů v Česku vyrovnané. Hlavní večerní pořad měla sice nejsledovanější Jednička, ale v celodenním i večerním podílu na publiku starším 15 let si obě televize vyměnily pozici lídra – Jednička byla nejsledovanější za celý den a Nova v prime time. V obou případech šlo ale o těsné vítězství. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne byla pohádka Tajemství staré bambitky, kterou od osmé večer na Jedničce vidělo 1,331 milionu dospělých diváků a 31,48 procenta publika.
ČTVRTEČNÍ DATA: Jednička zvítězila na Štěpána za celý den už pouze u staršího publika
Souběžně vysílaná „komedie tisíciletí“ S tebou mě baví svět přitáhla od 20:20 k hlavnímu kanálu Novy 1,174 milionu dospělých a 27,70 procenta publika. Pořadí obou pořadů se nezměnilo ani v mladší diváké kategorii 15 až 54 let. V ní pohádka na ČT 1 dosáhla podílu 30,74 procenta a komedie na Nově 27,78 procenta. Jednička poté ještě těžila z dobré sledovanosti pohádky i u následujícího střihového pořadu archivních scének Nezničitelný Vladimír Menšík, který si od půl desáté nenechalo ujít 961 tisíc dospělých diváků a 25,50 procenta publika. Souběžně vysílaný film Křižovatka smrti 3: Tentokráte v Paříži vidělo od tři čtvrtě na deset na Nově 514 tisíc dospělých a 16,28 procenta publika.
Nova Cinema jasnou čtyřkou trhu
U mladších diváků od 15 do 54 let ale v pozdějším večeru zvítězila Nova, Křižovatku smrti 3 vidělo 21,83 procenta publika, zatímco scénky s Vladimírem Menšíkem na ČT 1 pouze 16,67 procenta. Prima měla slušný výsledek u show Jana Krause, které tentokrát ani částečně nekonkurovala Všechnopárty Karla Šípa, odsunutá na Silvestra. Krause si na Primě od 22:10 nenechalo ujít 627 tisíc dospělých diváků a 20,37 procenta publika (18,87 procenta ve věku 15 až 54 let). Pátek se mimořádně vydařil Nově Cinema, zejména pak podvečerním filmem Pomsta Černého korzára, který si od 17:30 nenechalo ujít 259 tisíc dospělých diváků a 8,68 procenta publika (8,42 procenta ve věku 15 až 54 let).
MINULÝ PÁTEK: Páteční souboj pohádek vyhrála Láska rohatá na ČT 1 před Honzou málem králem na Nově
Hlavní večerní film Návrat do Cold Mountain vidělo na filmovém kanálu Novy od osmé večer 215 tisíc dospělých a 5,50 procenta publika (5,56 procenta ve věku 15 až 54 let). Z hlediska podílu na publiku se dařilo i filmu Mr. Bean, který od 11:05 zaujal 170 tisíc dospělých a 11,20 procenta publika (14,01 procenta ve věku 15 až 54 let) a česká komedie Šmankote, babičko, čaruj!, kterou od 9:55 vidělo v průměru 149 tisíc dospělých a 9,89 procenta publika (11,61 procenta ve věku 15 až 54 let). Nova Cinema tak za celý den dosáhla podílu 5,79 procenta v kategorii D15+ a 6,57 procenta u publika od 15 do 54 let a dosáhla pozice čtyřky na trhu.
Barrandov bodoval odpoledními filmy
TV Barrandov sice večer udržela mírně nadprůměrnou sledovanost, na čísla ze Štěpána ale zdaleka nedosáhla. Nejsledovanější pořad, reprízu starší české komedie Anděl na horách, vidělo výrazně méně lidí než předcházející večer při její premiéře – od půl druhé odpoledne ji sledovalo v průměru 222 tisíc dospělých, zatímco ve čtvrtek večer si ji nenechalo ujít 376 tisíc dospělých diváků, páteční repríza ale dosáhla rekordního podílu 11,71 procenta u publika staršího 15 let a 14,81 procenta v kategorii15 až 54 let. Špatně se nevedlo ani odpolednímu snímku Tehdy o Vánocích, který od 15:05 vidělo 135 tisíc dospělých a 6,90 procenta publika (8,94 procenta ve věku 15 až 54 let).
I přes silné odpoledne Barrandov nezopakoval čtvrteční úspěch a v celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nepokořil ani hranici pěti procent. Zůstal těsně pod ní s hodnotou 4,94 procenta (v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let dosáhl celodenního podílu 4,59 procenta). Z menších televizí se v pátek dařilo už jen ČT 2 s hlavním večerním dokumentem Lední medvědi očima skrytých kamer, který si od 20:00 nenechalo ujít 183 tisíc dospělých diváků a 4,36 procenta publika, a Primě Cool se seriálem Námořní vyšetřovací služba L. A., jehož epizodu nasazenou od 21:10 vidělo 182 tisíc dospělých a 4,45 procenta publika (3,99 procenta ve věku 15 až 54 let).