Hlavní navigace

Tak nám zrušej CS Link, paní Müllerová!

Autor: 115393
Jan Potůček

To, co bylo jasné už od chvíle, kdy se dříve konkurenční satelitní služby Skylink a CS Link ocitly pod jedním vlastníkem, se stává realitou. Zůstane zachována alespoň značka Skylink?

Doba čtení: 3 minuty

Pouze do konce března bude satelitní služba CS Link registrovat nově zakoupené dekódovací karty. Od dubna si zájemci o příjem kódovaných českých a slovenských televizí na satelitní pozici 23,5 stupně východně budou muset pořídit karty sesterského Skylinku, nebo jeho „přebarvené verze“ – T-Mobile televize. CS Link se stane v podstatě jen udržovací službou pro zákazníky, kteří si jeho kartu pořídili už dříve a nemají zájem o placené programy. O payTV nabídku CS Link přišel už loni.

Završuje se tak proces řízené likvidace CS Linku, nebo jemněji řečeno, sloučení obou dříve konkurenčních satelitních platforem do jedné. A to ještě není tak úplně jisté, že si ta „vítězná“ ponechá svůj název. Vždyť aktuálně nabízené dekódovací karty už slovo Skylink neobsahují, naopak se v nich objevuje označení jejich lucemburského majitele, společnosti M7 Group. Nelze tedy vyloučit – a v souvislosti s negativní reklamou, kterou si Skylink s CS Linkem zajistili loňským zavedením servisního poplatku i pro zákazníky dosud bezplatných programových balíčků, by to bylo asi rozumné – že spojené služby do budoucna ponesou název M7.

Spojením obou služeb by rázem M7 Group vytvořila největší satelitní platformu ve svém portfoliu. Skylink totiž využívá zhruba 1,5 milionu domácností v Česku a na Slovensku, CS Link asi 600 tisíc. Nejznámější a nejstarší služba této skupiny, CanalDigitaal zaměřený na země Beneluxu, má zhruba milion domácností a rakouský AustriaSAT okolo 1,8 milionu. Čili česko-slovenská M7 by jako jediná překročila hranici dvou milionů domácností, i když po loňském odlivu části zákazníků, kteří neskousli zavedení servisního poplatku, by to bylo asi hodně těsné.

Zavedení nové společné značky by bylo výhodné nejen z hlediska negativních konotací Skylinku a CS Linku. Opět by se musely vyměnit přístupové karty, což by vedlo k dalším příjmům provozovatele platformy i sítě obchodních partnerů. Vzpomeňme jen, kolikrát za svoji poměrně krátkou historii měnil karty Skylink! A před ním firmy, které se podílely na provozu satelitních služeb pod značkou Czech Link (pamatujete si ještě na firmy Trade and Technology a Gital?). Pozitivní je, že po téhle výměně by už snad k nějaké další nebyl důvod, nebo alespoň ne pár let – i lucemburskému vlastníkovi musí být jasné, že český zákazník má jen jednu trpělivost.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Osobně by mě dost zajímalo, co se bude dál dít se servisním poplatkem. Žádné podobné řešení totiž M7 Group v jiných zemích, kde působí, nemá. Přikláněl bych se k tomu, že se ze základní programové nabídky za servisních 29 korun měsíčně postupně stane úplně normální základní omezená nabídka jako u kabelových společností, rozšíří se a její cena stoupne na obvyklou výši okolo jedné nebo dvou stovek měsíčně. Riziko masového odchodu dalších zákazníků bude mizivé, protože ti, kterým vadí už dnešních 29 korun měsíčně a oželí slovenské programy, se už vrátili k příjmu DVB-T, v němž aktuálně vysílá přes 20 televizí v češtině.

Filosofie omezené základní programové nabídky Skylinku či M7 se proto bude muset změnit. Ať už tím, že bude nabízet větší počet základních programů v HD kvalitě, na které diváci v DVB-T nenarazí, nebo stanice, které v terestrice chybí. Nynější „bezplatná“ nabídka za měsíční servisní poplatek se splatností za celý rok mi ale přijde jako hodně dočasné řešení.

Anketa

Přejmenuje se podle vás Skylink?

Našli jste v článku chybu?