Hlavní navigace

Telefónica O2 a UPC: prvenství v anketě o „největší šmejd“

Jiří Macich ml.

Telekomunikační operátoři Telefónika O2 a UPC mají sice silnou pozici na trhu, ale anketu o nejoblíbenějšího poskytovatele služeb by asi nevyhrály. Potvrzuje to i výsledek ankety, ve které zpravodajský server iDnes hledal za spolupráce se Sdružením obrany spotřebitelů „největší český šmejd“. I když se v anketě objevily opravdové perly, na prvním místě skončily smlouvy Telefóniky O2 a jejich podmínky. V těsném závěsu zůstalo zákaznické centrum UPC.

Telekomunikační operátoři Telefónika O2 a UPC mají sice silnou pozici na trhu, ale anketu o nejoblíbenějšího poskytovatele služeb by asi nevyhrály. Potvrzuje to i výsledek ankety, ve které zpravodajský server iDnes hledal za spolupráce se Sdružením obrany spotřebitelůnejvětší český šmejd“. I když se v anketě objevily opravdové perly, na prvním místě skončily smlouvy Telefóniky O2 a jejich podmínky. V těsném závěsu zůstalo zákaznické centrum UPC.

Content 2017 Tip Kytary

S výsledky ankety rozhodně nesouhlasíme. Hlasovalo v ní příliš málo lidí na to, aby se z ní daly vyvodit nějaké závěry. Navíc hlasování v anketě bylo anonymní a tím i snadno zneužitelné, reagoval pro iDnes Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefóniky O2. Částečně má pravdu. Na nelichotivé vítězství v anketě stačilo pouhých 249 hlasů. Nicméně mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková k tomu říká: Nejvíce stížností máme od spotřebitelů právě na operátora Telefónica. Lidé totiž považují jeho reklamy za klamavé. Občas skutečné ceny uvádí, někdy zase ne. Určitě by se v této souvislosti dalo uvažovat o podezření z nekalých reklamních praktik.

Ke kritizovanému zákaznickému centru UPC se pro náš sesterský server DigiZone.cz vyjádřil František Malina, tiskový mluvčí největšího kabelového poskytovatele v zemi: UPC o tomto problému ví. Způsobily ho dvě příčiny: jednak budování nového klientského centra a pak také převzetí společnosti Karneval Media. Sami jsme o problémech s klientským centrem vydávali tři tiskové zprávy a každý měsíc jsme vyhodnocovali jeho práci na promo kanálu UPC Express. V této chvíli by už měly být potíže vyřešeny, otevíráme novou pobočku klientského centra s několika desítkami nových pracovních míst.

Našli jste v článku chybu?
19. 5. 2008 19:44
iq (neregistrovaný)
PS: Na stránky O2 bych kvůli jejich anketě nelezl.. Na to je mů čas drahý. Ale, kdyby se mě někdo zeptal, jestli si myslím, že je třeba zlodějina nutit lidi mít pevnou a platit paušál pevný linky jen za to, že nevolám, abych si mohl zřídit internet, tak mu řeknu, že ano, že jsou to "největší šmejdi" a slyším to od všech. Zrovna tohle je ta jejich největší šmejdovina.
19. 5. 2008 19:39
iq (neregistrovaný)
To, proč hlasovalo málo lidí je tím, že třeba ani já sám jsem o této anketě nevěděl. Kdo ví zda stačilo jen na něco kliknout a nebo si na to dát 5 minut jako je to potřeba u dlouhých anket, které děla třeba Microsoft na jeho nové webové služby. Jinak čeho jsem si tu všiml, že O2 vše popře a UPC to přizná. Tkaže myslím, že lepší zákaznický přístup ukázalo UPC, že to přizná a něco s tím dělá (aspoň se snaží).