Tuzemská Telefónica, která míří z rukou španělské mateřské společnosti pod křídla tuzemské investiční skupiny PPF, zveřejnila finanční a provozní výsledky za třetí čtvrtletí. Celkové výnosy v tomto období dosáhly 11,7 miliardy Kč, což je meziročně o 7 % méně. Za devět měsíců roku zaznamenala firma tržby ve výši 35,579 miliardy Kč, o 5,8 % méně než ve stejném období loňského roku.
Provozní výnosy bez zahrnutí vlivu nižších terminačních poplatků, které nemají přímý dopad na provozní zisk, klesly meziročně o 1,7 %,
píše firma v tiskové zprávě.
Finanční ukazatel OIBDA (provozní zisk před zahrnutím finančních nákladů, zdaněním, odpisy a amortizací) poklesl v prvních devíti měsících 2013 meziročně o 9,3 %. OIBDA marže dosáhla 39,4 %, meziročně o 1,5 % méně. Čistý zisk poklesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 25,4 % na 3,743 miliardy Kč.
Ve třetím čtvrtletí dosáhl čistý zisk 1,35 miliardy Kč, což představuje meziroční propad o 23,5 %.
Telefónica za třetí čtvrtletí hlásí pokles výnosů jak z pevných linek, tak z mobilního segmetu. Zatímco v segmentu pevných linek došlo k meziročnímu poklesu tržeb o necelá čtyři procenta na 5,04 miliardy Kč, výnosy z mobilního segmentu se propadly o poznání více, když se meziročně snížily o 13,2 % na 5,37 miliardy Kč. Naopak vzrostly výnosy z mobilních datových služeb (bez SMS a CDMA) meziročně o 35,8 % na 1,482 miliardy Kč. Za prvních devět měsíců utržila Telefónica z mobilních služeb meziročně o 26,5 % více.
Pokles zákazníků xDSL služeb
Firmě meziročně vzrostl počet zákazníků internetového připojení na bázi xDSL a to o 1,9 %. Nicméně v porovnání s předchozím čtvrtletím Telefónica ztratila na této službě 2 tisíce zákazníků. Zatímco na konci pololetí jich evidovala 921 tisíc, koncem třetího čtvrtletí to bylo 919 tisíc zákazníků. Technologii VDSL využívá 336 tisíc zákazníků.
Počet uživatelů televize O2 TV stoupl v průběhu třetího čtvrtletí na 148 tisíc. V tomto období si zřejmě i díky masivní reklamní kampani službu objednalo 5 tisíc zákazníků. Koncem loňského roku přitom službu O2TV využívalo 141 400 zákazníků.
Růst mobilního hlasového provozu
Za prvních 9 měsíců získala Telefónica 117 tisíc zákazníků smluvních mobilních služeb, tedy těch tarifních. Z toho ve třetím to bylo 22 tisíc zákazníků. Na konci třetího čtvrtletí evidovala firma 5,1 milionů zákazníků mobilních služeb, na konci druhého čtvrtletí to přitom bylo 5,082 milionů zákazníků. V číslech jsou zahrnuti zákazníci virtuálního operátora BLESKmobil i předplacenkáři virtuála Tesco Mobile.
Telefónica v tiskové zprávě píše, že celkový mobilní hlasový provoz (příchozí hovory + odchozí hovory + odchozí roaming) v síti O2 ve třetím kvartálu meziročně vzrostl o 18 %.
Zdroj: tisková zpráva a Patria.cz