Televize Barrandov chce ještě letos zdvojnásobit sledovanost

3. 4. 2025
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Talk show Tomáše Magnuska
Autor: TV Barrandov
Talk show Tomáše Magnuska
Ozdravný projekt televizní skupiny Barrandov pokračuje. Pod novým majitelem usiluje o výrazně vyšší podíl na trhu.

„Vy ladíte, my bavíme,“ lákají diváky nové upoutávky televize Barrandov. Mají podpořit změny, ke kterým došlo od chvíle, kdy zadluženou stanici převzal současný majitel Jan Čermák. Brněnský podnikatel chce televizi uzdravit a stabilní podnik poté prodat. Ještě předtím plánuje výrazně zvýšit podíl všech tří programů na televizním trhu.

Za cílovou metu označuje vedení Barrandova pět procent a více (za všechny tři stanice dohromady). Do vysílání nasadilo od loňského roku dohromady třináct původních formátů. S televizí zase spolupracují celebrity, které odrazoval dřívější majitel a nové vedení s nimi napravilo poškozené vztahy. 

Dnešní celodenní podíl Barrandova na trhu se pohybuje v rozmezí 2 až 2,5 procenta v cílové skupině diváků starších 15 let. To je ale na ekonomickou soběstačnost celé skupiny příliš málo. „Cíl je zvednout to z 2,5 někde nad pět procent, aby to dávalo smysl a aby to byznysově fungovalo. Chceme s tím pohnout do konce roku,“ prohlásil Jan Čermák na středeční tiskové konferenci.

Průměrný podíl na sledovanosti za celý loňský rok byl za všechny tři kanály dohromady 2,28 procenta. V mladší cílové skupině 15–54 let se na skupinu Barrandov dívalo jen 0,87 procenta lidí. 

Data Asociace televizních organizací ukazují, že stanice měly slabý výkon v hlavním vysílacím čase. Ve všeobecné cílové skupině diváků starších 15 let se průměrný podíl tří kanálů dohromady nedostal ani přes dvě procenta, konkrétně se zastavil na hodnotě 1,85 procenta. Mezi mladšími diváky 15–54 let preferovalo večerní program Barrandova jen 0,69 procenta těch, kteří byli v té době u obrazovek.

Majitele stanice doprovázely na tiskové konferenci známé tváře z vysílání TV Barrandov. Setkání s novináři moderovali Aleš Cibulka, který je průvodcem sobotní show Sejdeme se na Cibulce, a Eva Decastelo z magazínu VIP svět. Dorazili mimo jiné novinář Josef Klíma, filmový režisér Tomáš Magnusek, herec a moderátor soutěžních pořadů Vlasta Korec, moderátor Honza Musil nebo kuchař Jiří Babica.

Základ programu Barrandova mají i nadále tvořit zábavné pořady, hraná policejní reality show Policie Delta, publicistika, zpravodajství, filmy a seriály. U filmové akvizice spoléhá televize Barrandov na romantické příběhy, kriminálky, thrillery a akční filmy. 

Čerstvou programovou novinkou je formát Na pohodu. „Je to pořad pro rodiče, rodičům od rodičů. Všichni, co to moderujeme, jsme rodiče, máme nějaké zkušenosti, někteří lepší, někteří horší. Ale chceme to rodičovství a život v rodině předkládat našim sledujícím takovou humornější formou. Prostě na pohodu. Rodičovství samozřejmě všichni bereme vážně, ale chceme ho tak nějak odlehčit,“ uvedla jedna z moderátorek, herečka Jana Stryková.

Mezi další premiérové projekty patří politický diskusní pořad Téma týdne, jímž od března provází novinář Vladimír Pinker. Ten zároveň moderuje večerní zpravodajství Naše zprávy.

Čermákovi pomáhají s proměnou televize generální ředitelka Andrea Mia Geyer, programový šéf Roman Mrázek, výrobní ředitelka Monika Zýtová, šéfdramaturg Filip Bařina a finanční ředitel Štěpán Procházka. Barrandov investoval do nového odbavovacího pracoviště, s dalšími penězi na obsah, techniku a marketing ještě počítá.

Dluhy a dluhopisy

Oživování televize financuje investiční fond IFIS, který teď přímo drží novou vysílací licenci hlavního kanálu TV Barrandov. Dosavadní koncese, napsaná na původního provozovatele v insolvenci, vyprší za měsíc a půl. 

Další finanční zázemí mají zajistit výnosy z prodeje už druhé vlny dluhopisů. Vydala je společnost S-24 Finance, která patří do skupiny Čermákových firem. 

„Veškeré získané prostředky budou využity na refinancování námi již odkoupené pohledávky společnosti České Radiokomunikace a.s. vůči společnosti Barrandov Televizní Studio a.s., a to za účelem umístění uvolněných prostředků do revitalizace TV Barrandov a ozdravení jejích potenciálně ziskových aktivit. Tuto pohledávku jsme museli koupit, abychom získali prostor pro náš projekt restartu mediálního domu TV Barrandov,“ vysvětluje S-24 Finance. Celková hodnota dluhopisů je devadesát milionů korun.

„K převzetí televize nebo mediální skupiny ještě nikdo nikdy v České republice nepřizval drobné investory, přitom je to tak atraktivní obor podnikání! My jsme první kdo pro takový projekt drobné investory oslovuje a nabízí jim možnost do něj investovat. Právě i z toho důvodu, jakého oboru se projekt dotýká, můžeme investorům nabídnout velmi zajímavé úročení jejich investice,“ tvrdí také společnost S-24 Finance.

První emise dluhopisů z loňského roku je po vlažném rozjezdu vyprodaná. Minimální výše investice je nyní deset tisíc korun. Zájemci se podle dluhopisových podmínek mají těšit na roční výnos 11,2 procenta.

Při prodeji dluhopisů dokonce majitel televize Barrandov nastínil ještě ambicióznější plány než na tiskové konferenci. „TV Barrandov historicky dokázala dosahovat i téměř 10% podílu. Naším cílem je udržet stávající diváky a získat nové a provést změny směřující ke zvýšení podílu na sledovanosti. Za reálnou považujeme ambici růstu sledovanosti až na 6 %, to pak přinese synergický efekt v podobě zvýšení hodnoty obchodního podílu, který vlastníme,“ ujišťuje S-24 Finance.

Od roku 2020, kdy televizní skupina Barrandov naposledy měla v celoročních datech podíl přes pět procent, se však vysílací trh posunul a změnily se divácké návyky. Zatímco se TV Barrandov postupně propadala do velkých dluhů, konkurenční skupiny Nova a Prima spouštěly další stanice a do volného vysílání vstoupili také zcela noví hráči. Barrandov naopak snížil počet svých programů ze čtyř na tři, když na podzim roku 2020 vypnul stanici Barrandov News (dříve Barrandov Family, ještě dříve Barrandov Muzika). 

CIF25

Dnes patří do mediální skupiny hlavní program s názvem Televize Barrandov a dvě tematicky zaměřené stanice Barrandov Kino a Barrandov Krimi. Také jejich vysílání se provozovatel snaží postupnými kroky zpestřit. Na kanálu Barrandov Krimi například vysílá dokumentární cyklus Badatelé, v němž se reportér Jaroslav Mareš vydává po stopách největších záhad, nevysvětlených jevů a zapomenutých příběhů.

Zpestření programového schématu je nutné také kvůli dobrým vztahům s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Mediální úřad totiž v minulosti opakovaně upozorňoval Barrandov na neplnění licenčních podmínek, neboť v programu úplně chyběly některé typy pořadů, které se přitom zavázal vysílat.

Podaří se TV Barrandov do konce roku 2025 zvýšit sledovanost na 5 %?

  • Chcete mít Lupu bez bannerů?
  • Chcete dostávat speciální týdenní newsletter o zákulisí českého internetu?
  • Chcete mít k dispozici strojové přepisy podcastů?
  • Chcete získat slevu 1 000 Kč na jednu z našich konferencí?

Staňte se naším podporovatelem

Autor článku

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).