Klasická televizní reklama je pro inzerenty prioritní, ve výkonu ji ale stále více dohání internet. Na dnešní mikrokonferenci o videoreklamě, kterou pořádal server Mediář.cz, se na tom shodli přítomní řečníci. Televize přes všechno, co jsme si mysleli, pořád v číslech sledovanosti roste,
konstatoval Daniel Grunt, ředitel Prima On-line. Mladých je sice podle jeho slov u televize sice nejméně ze všech diváckých skupin, i přesto ale tato skupina roste. Přemýšleli jsme, proč tomu tak je,
položil Grunt řečnickou otázku, na níž si odpověděl: Je to pravděpodobně proto, že mladí čím dál tím více času věnují konzumaci médií.
ANALÝZA: Proč je Rumunsko už přes rok nejsilnějším trhem CME místo Novy? Reklamou to není…
Grunt vnímá pro další rozvoj na mediálním trhu nezbytnost zavedení cross-mediálního měření (kombinace televizního a internetového měření, pozn. red.). Co se týká rozložení on-line příjmu mediální skupiny Prima, nejvíce ji vydělává video reklama – více než 60 % příjmů, s 21 % následuje display. Naopak minimum, pouhá 2 %, tvořily PR články. Od příštího roku chce Prima začít prodávat internet a televizi dohromady v jednom balíčku. Za pět let budeme plánovat televizní kampaň stejně jako na internetu. Na příkladu Německa a chytrých televizorů vidíme, že potenciál je v tomto směru obrovský,
konstatoval šéf Primy On-line.
GLOSA: Lze vůbec porovnávat výkon YouTube s televizemi? Aneb jak Google šlápl do…
Gruntova slova potvrdil na mikrokonferenci Mediáře i Petr Houzar, který zastupoval společnost Karlovarské minerální vody a celou konferenci jako řečník zahajoval. Televize je stále prioritní, je to ale o diskusi. Jsme nyní ve fázi, kdy si počítáme, kolik do internetu příští rok dáme,
konstatoval Houzar, s tím, že videoreklama je každopádně cesta, kterou by inzerenti neměli opomíjet. Děláme kombinovaný výzkum u každé kampaně a myslím si, že tyto výzkumy jsou poměrně kvalitní. Internet ale bohužel stále nedokáže televizi dohnat. V následujících letech se to možná vyrovná, ale teď to není aktuální,
dodal Houzar.
ČTĚTE TAKÉ: Dětský kanál Nickelodeon začne vysílat reklamu, zastupovat ho bude Atmedia
Statistika, se kterou přišla společnost Google, je neporovnatelná. Google porovnával tvrdá data od ATO (Asociace televizní organizací, pozn. red.) a z dotazníků, a to v podstatě není možné udělat,
reagoval na nedávnou statistiku Googlu Petr Horák, ředitel sekce nových projektů skupiny Nova. ATO tehdy uvedla, že česká pobočka americká společnosti de facto srovnává „jablka a hrušky“. Dnes máme na Nova Plus přibližně 350 videí ke zhlédnutí, která dělíme na dlouhá a krátká. Měsíčně generujeme okolo 20 milionů videoimpresí měsíčně, čímž jsme zvýšili záběr společnosti CET 21 o jednu třetinu,
uvedl Horák s tím, že koncept serveru Nova Plus se ukázala jako smysluplný.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Mediální skupina Nova zvýší příští rok cenu reklamy o pět procent
I krátká videa, která jsou exkluzivní, jsou něco, co lidé očekávají. Ideální případ je například Láďa Hruška. Řekli jsme si, dobře, Láďá Hruška na obrazovce funguje, pojďme z toho udělat speciál na on-linu. Nejsledovanější na Nova Plus jsou Ordince, Ulice a Láďa Hruška. Jakmile Láďa Hruška vytvoří recept, návštěvnost jde o padesát procent nahoru. I proto jsme se rozhodli udělat Láďu Hrušku jako knížku. Zatím jsou z výsledku všichni šokováni. Pokud půjde vše tak, jak to pokračuje, počítám, že se dostaneme na čísla Pána prstenů,
konstatoval ředitel sekce nových projektů skupiny Nova Petr Horák, který zmínil, že na webu do budoucna připravují streamování některých živě konaných událostí.