Hlavní navigace

Televize se ohradily proti změnám v Zákoně o regulaci reklamy týkající se loterií

15. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

„Šiřitelé nemohou z pouhého obsahu reklamy dovodit a autoritativně posoudit, zda se jedná o hru, která spadá do režimu loterního zákona,“ argumentuje asociace ATO.

České stanice sdružené v Asociaci televizních organizací (ATO), tedy zejména Česká televize a FTV Prima, se dnes ohradily proti chystaným změnám v Zákoně o regulaci reklamy, konkrétně pasáže, kdy se má nově rozšířit povinnost šiřitelů reklamy v tom smyslu, že by měli být odpovědni i za šíření reklamy na loterie a jiné podobné hry, které nebyly oznámeny podle zvláštního předpisu. Je samozřejmě legitimní, aby stát stanovil potřebnou míru státní regulace v této oblasti, odůvodněnou povahou sázek a her jako takových, včetně zájmu státu na tom, aby na různé veřejně prospěšné cíle bylo využito části výtěžku z her a sázek. Nelze ale přenášet povinnosti, které má plnit stát, na šiřitele reklamy, uvedla ATO.

Televizní asociace upozorňuje, že analyzovat hru jako takovou může pouze loterijní dohled. Šiřitelé nemohou z pouhého obsahu reklamy dovodit a autoritativně posoudit, zda se jedná o hru, která spadá do režimu loterijního zákona a zda její provozovatel splnil oznamovací povinnost a provozuje danou hru po právu, konstatuje Asociace televizní organizací a dodává: V právním státu nelze přijmout, aby byl šiřitel reklamy, který je soukromou osobou, nucen zkoumat produkty provozovatelů her nebo pátrat po jejich právních poměrech. Úkolem provozovatelů vysílání a dalších šiřitelů reklamy není suplovat činnosti příslušných státních orgánů, v daném případě Ministerstva financí ČR.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).