Hlavní navigace

Televizím bude hrozit za hlasitou reklamu až pětimilionová pokuta

Hlasitost filmů a ostatních pořadů být regulována nemá. Česká televize už se požadavkům diváků přizpůsobila, nyní je řada na komerčních stanicích. Ty mají na nápravu půl roku.
Lukáš Polák 13. 9. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) bude moci udělit televizím až pětimilionovou pokutu za to, pokud hlasitost reklamy překročí hranici, kterou stanoví poslanecká novela zákona o vysílání. Informovala o tom agentura ČTK s odvoláním na dnešní jednání sněmovního výboru, jenž tuto novelu podpořil. Podle doporučení výboru má RRTV stanovit vyhláškou podrobnosti regulace. Novela bude regulovat pouze hlasitost reklamy a nikoliv celého vysílání.

Z ARCHIVU: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program? 

Nebude regulována hlasitost filmů a ostatních pořadů, potvrdil ČTK předseda sněmovního výboru a spoluautor novely Václav Mencl z ODS. Novela se má podle Mencla dotknout komerčních televizí, nikoliv veřejnoprávní. Server DigiZone.cz přinesl v minulosti na toto téma obsáhlý rozhovor s technickým ředitelem České televize Rudolfem Popem, který popisoval, jak celý proces probíhá. Veřejnoprávní televize se tedy inspirovala u „svých evropských kolegyň“ a řídila se v tomto směru doporučením vysílací unie EBU.

Content tip témata

ROZHOVOR: Události nabídneme od dubna v HD, říká šéf techniky České televize

Výbor doporučil, aby komerční televize měla spolu s výrobci reklamy po přijetí novely půl roku na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Předpokládá se, že zákaz hlasité reklamy by tak mohl začít platit zhruba v polovině příštího roku. Podle návrhu má být hlasitost vysílání stejná jako předcházející a následující pořad a tudíž by neměla diváka rušit. Jde o přelomové rozhodnutí, které si v průběhu let vymohli sami televizní diváci. Televize jim teď budou muset vyjít vstříc.