Vznik jednotného měření televize a internetu, tedy takzvaný crossmediální výzkum, podpořila na svém posledním zasedání, které se konalo začátkem týdne, Asociace televizních organizací (ATO), do níž patří Česká televize, mediální skupina Prima, Asociace komunikačních agentur (AKA), agentura atmedia zastupující řadu menších stanic a Stanice O, provozovatel hudebních kanálů Óčko. Za tímto účelem vznikne pracovní skupiny při metodologické komisi ATO, která má za úkol zpracovat do konce prvního čtvrtletí 2015 Koncepci budoucího rozvoje crossmediálního výzkumu.
K TÉMATU: Tereza Šimečková: Jednotné měření televizí a internetu není utopie, kromě ČT ho chce i Prima
Z pohledu ATO není nutné začínat na zelené louce a zkoumat okamžitě všechny mediatypy současně, daleko efektivnější a pro trh přínosnější je zaměřit se v této době na platformy s možným propojením. Plnohodnotné crossmediální měření napříč všemi mediatypy není v tuto chvíli pro mediální trh dosažitelné. Na trhu panují značně rozdílné názory na budoucí cíle a možnosti takového projektu. V kontrastu k tomuto stavu existují dnes již reálné a konkrétní potřeby, které lze obsloužit využitím stávajících zdrojů, a to metodicky akceptovatelným způsobem,
napsala asociace v mediálním sdělení.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Petr Jelínek: Prima příští rok spojí prodej reklamy v televizi, rádiu, tisku a na internetu
Server DigiZone.cz sleduje plány na vznik crossmediálního měření již několik měsíců. Na celé věci se pochopitelně chystá podílet i společnost Mediaresearch, která je realizátorem peoplemetrového měření. Myslím si, že ATO ve spolupráci se SPIR (Sdružení pro internetový rozvoj, pozn. red.) jsou v oblasti televize a internetu důležitými hráči a my jsme schopni v této věci přispět, náš panel se dá třeba doplnit nějakým dalším měřením, dalším výzkumem,
uvedla v nedávném rozhovoru pro server DigiZone.cz Tereza Šimečková, jednatelka Mediaresearch.