Výběrové řízení na prodejce reklamních časů na České televize pro následujících pět let se zřejmě zpozdí. Jedna z dvanácti firem, které si vyzvedly zadávací dokumentaci k soutěži, se obrátila s podnětem na antimonopolní úřad. Podle deníku E15 se stěžovateli nelíbila podmínka ČT, aby zájemci prokázali schopnost vytvořit byznysplán prodeje GRP, jednotek sledovanosti, v závislosti na dosažené sledovanosti programů ČT.
K TÉMATU: Obchodní ředitel vysvětluje, jak ČT vybere nového prodejce reklamy
Podání stížnosti listu potvrdil místopředseda Úřadu na ochranu hospodářské soutěže Kamil Rudolecký. Podle obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila je ale požadavek veřejnoprávní televize naprosto oprávněný. Do soutěže se nakonec přihlásily dvě společnosti: současný prodejce reklamy na ČT, společnost Media Master podnikatele Tomáše Chrenka (vlastní také televizi Barrandov) a Media Platform, ze kterou stojí původní manažeři společnosti Arbomedia, což je někdejší název agentury Media Master.
Obchodní šéf ČT v minulosti novinářům řekl, že pokud by se nepodařilo vybrat nového prodejce reklamního prostoru v ČT před uzavíráním smluv s velkými inzerenty na příští rok, bude o těchto smlouvách vyjednávat malý tým obchodníků, vytvořený uvnitř ČT. Tyto smlouvy pak přejdou na nového prodejce reklamy,
dodal Kvapil. Inzertní výnosy ČT v posledním roce rapidně klesají. Televize kvůli tomu musela předčasně vypínat některé analogové vysílače a dokrývače, aby ušetřila.