Hlavní navigace

Tenis minulý týden odlákal mladé diváky od Novy k ČT Sport, která byla čtyřkou trhu

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Tenisový French Open udržel růst sportovního kanálu České televize nejvýš ze všech českých televizí.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Postup české tenistky Lucie Šafářové do finále dvouhry i čtyřhry na French Open udržel rekordní růst sportovního kanálu České televize i v druhém týdnu Roland Garrosu. ČT Sport minulý týden rostla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry: konkrétně o 2,25 procentního bodu na hodnotu 6,59 procenta, což jí hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Mírný růst zaznamenala i Prima Cool (+ 0,40 procentního bodu na 3,56 procenta) a hlavní kanál Barrandova (+ 0,21 procentního bodu na 4,13 procenta). Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,40 procentního bodu na hodnotu 24,28 procenta, a „velkou“ Primu, jež si pohoršila o 1,12 procentníh bodu na 12,22 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: French Open pomohl České televizi, minulý týden nejvíc rostla její ČT Sport

Tenis zvedl podíl celé České televize, která si jako jediná z „velké trojky“ televizních skupin v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku minulý týden polepšila. V součtu všech šesti programů rostla o 2,03 procentního bodu na podíl 30,08 procenta. Kromě sportovního kanálu si polepšila i ČT 1 a mírně dětské Déčko a kulturní ČT art. Skupina Nova si i přes pokles o 1,40 procentního bodu na hodnotu 32,41 procenta udržela pozici lídra trhu. Znatelný pokles zaznamenala oproti předminulému týdnu i skupina Prima, která si v součtu čtyř programů pohoršila o 0,87 procentního bodu na hodnotu 19,98 procenta. Mírný nárůst o 0,25 procentního bodu na souhrnný podíl 4,94 procenta zaznamenala skupina Barrandov.

Top 10 všechny stanice (23. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově a obchodně cílí skupina Nova, si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila opět ČT Sport. Její podíl ve srovnání s předminulým týdnem narostl o 3,10 procentního bodu na hodnotu 6,88 procenta. Dařilo se také Primě Cool, která si připsala 0,82 procentního bodu na podíl 5,96 procenta, a ČT 1, která si polepšila o 0,62 procentního bodu na 10,61 procenta. Největší propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 3,11 procentního bodu na hodnotu 26,10 procenta. Padala i ČT 2 (- 0,47 procentního bodu na 3,52 procenta) a hlavní kanál Primy (- 0,32 procentního bodu na 9,77 procenta).

MINULÝ ROK: Prima Cool skokanem minulého týdne, nejvíce se propadala ČT 1

Česká televize si díky mladšímu publiku minulý týden jako skupina polepšila ještě více než u širší cílové skupiny všech dospělých starších 15 let. Zejména tenisový French Open zajistil celkový růst v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let o 3,18 procentního bodu na hodnotu 25,69 procenta. Téměř o shodnou hodnotu minulý týden klesala skupina Nova: pohoršila si o 3,09 procentního bodu na celkový podíl 36,30 procenta. Kromě „velké“ Novy přitom tematické kanály této skupiny nezaznamenaly téměř žádný vývoj nahoru nebo dolů. Skupina Prima si na rozdíl od kategorie 15+ minulý týden mírně polepšila (+ 0,08 procentního bodu na 20,58 procenta), stejně jako skupina Barrandov (+ 0,15 procentního bodu na 3,59 procenta).

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2015)
Graf podílu kanálů (23. týden 2015)
Graf podílu skupin (23. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 23. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním červnovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 3,63 procentního bodu na hodnotu 6,59 procenta. Stoupala i Nova Cinema, ale o poznání méně (+ 0,21 procentního bodu na 4,05 procenta). Mnohem častěji televize klesaly. Nejvíce hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 1,90 procentního bodu na hodnotu 12,22 procenta. Výrazně si pohoršila i ČT 1, jejíž podíl klesl o 0,86 procentního bodu na letošních 13,68 procenta, a také hlavní kanál Novy, který se propadl o 0,75 procentního bodu na 24,28 procenta. Ztrácela i další plnoformátová televize – Barrandov (- 0,42 procentního bodu na 4,13 procenta).

Z pohledu celých televizních skupin se v meziročním srovnání souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let nejlépe dařilo České televizi, která si polepšila o 2,60 procentního bodu na hodnotu 30,08 procenta. Kromě sportovního kanálu k růstu pomohla i ČT 2 a nejmladší kanály ČT :D/ČT art. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně klesaly. Nejvíce skupina Prima, která si pohoršila o 2,22 procentního bodu na souhrnný podíl 19,98 procenta. V jejím případě klesaly všechny čtyři programy. Skupina Nova si pohoršila o 1,21 procentního bodu na 32,41 procenta. Naopak skupina Barrandov si díky dvěma novým kanálům meziročně polepšila o 0,39 procentního bodu na hodnotu 4,94 procenta.

NMI18_Urban

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let v meziročním srovnání průměrných celodenních podílů na sledovanosti nejvíce zabodovala ČT Sport, která si polepšila o 3,88 procentního bodu na hodnotu 6,88 procenta. Rostla však také Nova Cinema (+ 0,55 procentního bodu na 5,51 procenta) a Smíchov (+ 0,17 procentního bodu na 2,25 procenta). Opačný trend vykázal zejména Fanda, který se meziročně propadl o 1,03 procentního bodu na hodnotu 1,43 procenta, a dále ČT 1, jež přišla o 0,95 procentního bodu a vykázala podíl 10,61 procenta. Pokles se nevyhnul ani hlavnímu kanálu Primy, který si meziročně pohoršil o 0,85 procentního bodu na hodnotu 9,77 procenta. TV Barrandov přišla o 0,71 procentního bodu a letos vykázala podíl 2,79 procenta.

French Open zajistil České televizi coby skupině meziroční růst také u mladšího publika od 15 do 54 let. Ve srovnání s loňským prvním červnovým týdnem si polepšila o 2,54 procentního bodu na hodnotu 25,69 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny oproti tomu meziročně klesaly. Skupina Nova si pohoršila o 1,15 procentního bodu na podíl 36,30 procenta (klesaly tři z pěti jejích volně šířených kanálů, včetně „velké“ Novy), skupina Prima se propadla o 1,47 procentního bodu na 20,58 procenta. V jejím případě až na nepatrný růst Primy Cool klesaly všechny programy. Mírný růst o 0,09 procentního bodu na hodnotu 3,59 procenta zaznamenala skupina Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?