Vlna propouštění zaměstnanců televize Nova nekončí, byť generální ředitel Christoph Maiusch už začátkem února při oslavách dvaceti let vysílání Novy tvrdil, že reorganizace skupiny byla zdárně dokončena. Prakticky ke konci každého měsíce se v médiích objevují jména nově odešlých (a odejitých), momentálně zástupců grafického oddělení či šéfa zpravodajského portálu TN.cz Lubomíra Černohlávka. Management okrajuje náklady až za dřeň, což se dříve či později musí nevyhnutelně projevit v samotném vysílání Novy a jejích tematických kanálů.
Mainusch prakticky rozpouští marketingové oddělení a veškeré jeho složky do jiných částí Novy, což je recept, který před časem úspěšně naordinoval chorvatské RTL, již rovněž vedl. Není tedy divu, že po šéfech marketingu a PR odcházejí i grafici, a z celého marketingu Nově zůstane především oddělení self promo. Přitom marketing je pro televize v dnešní době velmi důležitý – ostatně, úplně opačnou cestou než Nova se v posledních týdnech a měsících vydává Česká televize, která se sebeprezentuje výrazně víc než na začátku funkčního období generálního ředitele Petra Dvořáka.
Otázka zní, kam až může ono propouštění na Nově zajít, aniž by byl ohrožen samotný provoz skupiny. Když Christoph Mainusch před třemi lety osekal provozní náklady řecké televizní stanice Alpha TV o 45 procent, tamní zaměstnanci se proti němu vzbouřili a pohrozili mu zastavením vysílání. Mainuschovi nadřízení z RTL Group se poté rozhodli z Řecka úplně stáhnout a většinový podíl v Alpha TV prodali zpět řeckému zakladateli. Do Novy Mainusche vyslala americká skupina Time Warner, největší akcionář majitele této televize, koncernu CME. Warneři do CME lijí obrovské peníze, aby ji zachránili před krachem, protože dluhy, které si tato společnost nadělala za éry Adriana Sarbu, jsou nedozírné, takže nestačí splácet ani úroky.
Na Nově teď nikdo není dne ani hodiny, a celkem logicky se nikomu nechce veřejně k ničemu vyjadřovat. To pak vede k dost nepříjemným situacím, kdy třeba Nova Sport zcela nepochopitelně nevysílá avizované přenosy z ATP Monte Carlo a místo nich zařadí záznamy fotbalu, aniž by rozhořčeným předplatitelům vysvětlila, co se děje (loni na podzim takto hlavní kanál Novy zase v polovině přestal vysílat premiérovou šestou řadu reality show Výměna manželek a nahradil ji reprízami starších epizod, aniž by na diváckou kritiku na oficiální stránce pořadu na Facebooku někdo reagoval).
Nova si samozřejmě může myslet, že při své síle podobné lapsy může dovolit. Ano, může. Ale jen po nějakou dobu. Nelze přehlédnout, jak hodně má proti ní našlápnuto Česká televize, která meziročně posiluje v novácké cílové skupině diváků od 15 do 54 let více než samotná Nova. Na mladší diváky se začala více soustřeďovat i Prima, u které lze po návratu Marka Singera do funkce generálního ředitele očekávat jisté oživení. Osekat v takové situaci marketing na nutné minimum by bylo pro každou televizi smrtící. Ani pro Novu to nebude nic příjemného, a to ještě zdaleka nevíme, kolik lidí ji bude muset opustit a jaký dosah to bude mít na všechny oblasti její činnosti.