Hlavní navigace

Tinder, nový startup, nová seznamka, staronové nápady

13. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tinder by podle některých médií mohl být „příští Facebook“, podle jiných je to jenom dočasný úlet, něco, co chvíli zazáří, aby pak v tichosti zmizelo.

Možná si vzpomenete na Chat Roulette, byť v našich končinách se populární stát nestihla. Přestala být „in“ ještě dříve, než mohla do Česka dorazit. A možná sem ani nikdy nedorazí Tinder – www.tinder.com. Aplikace pro iOS je v zásadě obdobou principu Chat Roulette, ale použitého pro seznamku.

S pomoci aplikace můžete najít někoho poblíž, kdo si myslí, že jste atraktivní. A pokud si to samé budete myslet o nalezené osobě, aplikace umožní vzájemné seznámení. Staronová nápady zabalené do mobilní aplikace, pokud si vzpomenete na řadu podobných seznamovacích webů z minulosti. A soudě podle 1.5 miliardy porovnání, která prozatím v aplikaci proběhly, je Tinder momentálně v kurzu.

Tinder se objevila v říjnu loňského roku a její tvůrci říkají, že se postarala o 20 milionů seznámení. Jako většina startupů dnešní doby je samozřejmě závislá na Facebooku. Profil v aplikaci se vytvoří na základě toho, že si stáhne informace z vašeho Facebooku a z nich vytvoří váš „model“ založený na vašich zájmech, sítích, místu, kde se vyskytujete, a přátelích. Zbytek už je klasický a závisí samozřejmě na tom, jestli ve vašem okolí (velikosti si můžete nastavit) existují další uživatelé aplikace.

Najde-li Tinder v okolí další uživatele, začne vám je nabízet prostřednictvím fotografií. Pokud se vám fotka nelíbí, prostě ji odmítnete, pokud se líbí, tak svůj zájem projevíte označením. K faktické možnosti seznámení ale povede až to nejpodstatnější, pokud objekt vašeho zájmu při zobrazení vaší fotografie projeví též zájem, aplikace vám zprostředkuje kontakt v podobě chatu. AppData odhaduje, že Tinder používá denně přes 200 tisíc uživatelů a měsíčně přes 500 tisíc uživatelů.

KL-nominace

Podle LA Times nemá Tinder jako obchodní model reklamu a tvůrci tímto směrem ani jít nechtějí. Příjmy chtějí realizovat prostřednictvím přidáváním dalších funkcí, takových, za které lidé budou ochotni platit. Nejvíce uživatelů, 77 %, má Tinder ve věku 18 až 25 a podle tvůrců průměrný uživatel otevře aplikace šest až sedmkrát denně, 61 % uživatelů se přihlašuje denně, 75 % každý týden a 96 % měsíčně. A plných 70 % uživatelů, kteří použili Tinder, se dostali k chatování s vybranou osobou.

Co se propojení s Facebook týče, to má hlavně sloužit jako zajištění reálných identit, tedy alespoň tak to tvůrci aplikace prezentují. Aktivity v aplikaci se na Facebooku vůbec objevovat nemusí, pokud nechcete.  

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.