Pokud vkládáte hodně odkazů na Facebook, tak se s tím setkáte poměrně často. Facebook vám nabídne nesmyslný titulek, perex či obrázek. Buď jsou špatně, mohou chybět, ale také mohou byt staré. Stane se vám to pokud něco zveřejníte na blogu či webu, odkaz pak pustíte na Facebook a později změníte titulek či perex. A Facebook si bude stále pamatovat původní titulek a perex.
V řadě těchto případů vám pomůže Open Graph Debugger. Stačí vložit adresu, kterou na Facebook chcete vložit a nedaří se vám. První co vždy tato pomůcka zajistí je, že provede aktualizaci toho, co si o dané adrese Facebook pamatuje. Můžete ho tedy použít vždy, když potřebujete aktualizovat informace vkládané na Facebook přes odkaz. A měli byste vědět, že Facebook si stažené informace pamatuje 24 hodin (a každých 24 hodin je stahuje znova). A také to, že aktualizovat informace může správce stránky kliknutím na Líbí/Like.
Další podstatné je, že vám tato pomůcka řekne, jakým způsobem váš článek/stránku Facebook vidí. A jaké případně chyby z hlediska Facebooku a jeho implementace Open Graphu obsahuje. Pokud si tam například vložíte odkaz na některý článek z Lupa.cz, tak zjistíte, že stále chybí og:title (což není velký problém, vezme se titulek z TITLE) i og:description (což už je větší problém). Problém je i s og:image, protože ukazuje na obrázek, který nevyhovuje požadavku (minimální rozměr 200 bodů).
Právě tento seznam „chyb“ od Open Graph Debuggeru je užitečný v okamžiku, kdy na vlastní web nasazujete Líbí (fb:like). Umožní vám odladit všechny potřebné značky, které Open Graph používá. A můžete se i podívat, jakou podobu stránky (adresy) vlastně Facebook dostane (poslední odkaz na stránce s výsledky) a na informace, které o dané webové stránce (adrese) Facebook v Open Graph databázi udržuje (předposlední odkaz na stránce s výsledky).
Open Graph Debugger můžete využít i tam, kde se vám nedaří vkládat odkazy z cizího webu nebo v situaci, kdy vaši vlastní tvůrci webu zhola netuší, proč „to nefunguje“. Doporučte v takovém případě právě Open Graph Debugger a dva návody – Using Self-Hosted Objets popisují jaké META značky Open Graph potřebuje, a Like Button, kde je možné si nechat „vygenerovat“ kód potřebný pro nasazení Líbí (fb:like).
A pokud chcete na testování jeden opravdu špatný příklad, tak zkuste třeba www.lucaffeshop.com.
Ideální na testování bývají také weby mediálních a reklamních agentur tvořené ve Flashi. Tam totiž žádný obsah k nalezení není.