V podstatě souhlasím a nechápu ty záporné hlasy u příspěvku.
Ještě jsou docela vtipné ty jejich "dny dopravy zdarma" - vysloveně diktovala Heureka eshopům podmínky, za jakých mají prodávat a že doprava zdarma musí být na konkrétní dopravce, že nabídnout jen třeba Zásilkovnu nebo (jejich) Uloženku se nepočítá.
Ono Alza moc dobře věděla, proč šla z Heuréky pryč a zdaleka to nebylo proto, jak se tvrdí "že je drahá". Ale právě kvůli tomu, aby Rockaway neviděl tak jednodušše na jejich čísla. Cenově vychází Alza většinou z velkých eshopů jako ta levnější nebo stejná (až na občasné úlety).
My na eshopu jsme přestali placenou verzi Heureky využívat už pár let zpátky - právě kvůli nesmyslnému (ne)párování zboží a kategorií (co jsme si s Heurékou vyměnili mailů...) a taky u levnějšího zboží to víceméně nemá cenu řešit, sice jsme u konverzí byly mírně v plusu, ale nakonec jsme to vypnuli. Mnohem přínosnější je klasický sklik.
Od doby, co Heuréku koupila Rockaway to jde pěkně do háje. Prakticky se zastavil rozvoj netopových kategorií. Dříve se Heuréka podotýkala s vyvážením vyhovět eshopům a zákazníkům, od koupě se soustředí převážně na sebe a ostatní chtějí jen odrbat. Vydírá eshopy vlastní lživou interpretací GDPR, všechny se snaží nahnat do jejich super loupežného Heuréka Košíku a co asi úplně nejhorší, začali bidovat do Ads a Skliku aby přesměrovali traffic uživatelů přes jejich portál na sílu, takže zvyšují ceny reklamy, tím pádem náklady na marketing a logicky se to odráží i na ceně zboží. A samozřejmě je to nástroj sloužící celé skupině Rockaway pro sledování konkurence, vlastně se divím, že ještě nezačala hromadná vlna odchodu eshopů, hlavně těch, jež jsou přímou konkurencí CZC a Mallu.
Mně by pro začátek (už tak asi 7-8 let zpět...) stačilo, aby Heuréka, když se prezentuje jako "srovnávač", byla schopna opravdu produkty / ceny srovnávat - tj. daný produkt byl v jedné kategorii a stejný produkt klidně ve třech kategoriích. Dokud Heureka nepochopí, že stejný produkt mohou prodávat různě zaměřené eshopy, které logicky mají jinak vytvořené kategorie a nebude schopna to spárovat, pak to bude pořád jen polovičatý srovnávač. Přitom stačí jít více podle EANů a ne jen to házet na eshopy, že to mají dát do "správných" kategorií - eshop nebude překopávat kategorie a řazení podle Heuréky, to má dělat Heuréka a její administrátoři.
Nehledě na to, že od doby, co Heuréka není nezávislá, tak stejně je potřeba se podívat na ceny / nabídku i jinde, protože preferuje své shopy.