Hlavní navigace

Tomáš Havryluk (Alza.cz): Bitcoin může globálně změnit svět, je důležité být při tom

Autor: Jan Vaca
David Slížek

Svůj modus operandi máme založený na tom, že jsme první, kdo přijde s nějakým novým konceptem, říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Doba čtení: 2 minuty

Dvě samoobslužné „prodejny budoucnosti“, možnost nakoupit si bitcoiny přímo v platebním terminálu v prostorách prodejny nebo nová služba Alza HomeBox, kdy kurýr nechá u zákazníka vybrané zboží ve speciálním chráněném boxu.

Lídr české e-commerce scény Alza.cz má za sebou rok inovací a čeká, zda se mu podaří překonat hospodářské výsledky z roku 2017, kdy tržby společnosti dosáhly téměř 21 miliard korun (bez DPH). Alze se dařilo hlavně v Česku, úspěšná ale byla i v okolních zemích, především v Maďarsku. 

„Právě na Maďarsko máme největší fokus. V říjnu jsme tam otevírali velký showroom, obratově bychom se tam měli pohybovat kolem jedné miliardy. Ale dobře se chytilo i Rakousko nebo překvapivě Velká Británie,“ řekl místopředseda představenstva e-shopu Tomáš Havryluk v rozhovoru pro Lupa.cz

Celý rozhovor si můžete pustit zde:

Firma hodlá podle něj pokračovat i v dalších inovacích. Už během roku nabídla svým zaměstnancům, že jim bude vyplácet část mzdy v bitcoinech, pokud o to budou mít zájem. Od února také mohou zákazníci platit i litecoinem.

„Zavedení možnosti platit kryptoměnami je cestou, jak jít naproti budoucnosti. Považuji Bitcoin nebo blockchain za něco, co může být dalším vynálezem s globálním dopadem na fungování lidstva, jako byl internet. Pokud se to v budoucnu potvrdí, tak je důležité být při tom. A je důležité si tu věci osahat a vyzkoušet v reálném provozu,“ dodává Havryluk.

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

V rozhovoru mluví Havryluk i tom, že všichni zaměstnanci Alzy dostávají příležitost, aby si vyzkoušeli práci v různých oddělení. Pomáhá to podle něj v rychlejším pochopení, jak celá společnost funguje.

Hovoří i o tom, jak se během jedenácti let vypracoval ze studenta na druhého nejvyššího představitele společnosti.

Co ještě se v rozhovoru dozvíte? Odkaz vede na příslušnou pasáž ve videorozhovoru.

O tom, jak se v Česku podniká v oblasti e-commerce, jsme mluvili dříve už třeba s majitelem společnosti Megapixel.cz Tomášem Matějčkem, zakladatelkou Zásilkovny Simonou Kijonkovou nebo Václavem Štruplem z „internetového cirkusu Miton“.

FOTOGALERIE: Jak vypadá Prodejna budoucnosti na pražské Flóře

Našli jste v článku chybu?