Hlavní navigace

Třeštíková chce zachovat a posílit reklamu v České televizi

5. 1. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
5. 1. 2007

Dokumentaristka Helena Třeštíková, nominovaná lidovci na funkci ministryně kultury v nové trojkoaliční vládě Mirka Topolánka, by ráda vrátila objem reklamy v České televizi na úroveň loňského roku a pozastavila její omezování do doby, než začnou vysílat nové digitální programy. Třeštíková to řekla v rozhovoru pro čtvrteční Hospodářské noviny.

MMF24

Do konce loňského roku mohla ČT věnovat reklamě jedno procento celkového vysílacího času, přičemž tyto časy mohla kumulovat a využívat je na sledovanějším prvním programu. V letošním roce podíl reklamy v ČT klesl na půl procenta a televize ji už nemůže kumulovat na jeden kanál. Od příštího roku by měla reklama z vysílání ČT zmizet úplně.

Reklama v ČT byla omezena proto, že se počítalo se vznikem digitálních televizí. Tím, že nevznikly a reklamu neomezeně vysílají jen dvě televize, tu přestalo být konkurenční prostředí, řekla Třeštíková v rozhovoru pro HN. Pokud by se reklama vrátila do ČT a ta by výnosy z ní použila na podporu kinematografie a částečně na digitalizaci archivu, tak by to bylo celkem ideální, dodala.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).