Dokumentaristka Helena Třeštíková, nominovaná lidovci na funkci ministryně kultury v nové trojkoaliční vládě Mirka Topolánka, by ráda vrátila objem reklamy v České televizi na úroveň loňského roku a pozastavila její omezování do doby, než začnou vysílat nové digitální programy. Třeštíková to řekla v rozhovoru pro čtvrteční Hospodářské noviny.
Do konce loňského roku mohla ČT věnovat reklamě jedno procento celkového vysílacího času, přičemž tyto časy mohla kumulovat a využívat je na sledovanějším prvním programu. V letošním roce podíl reklamy v ČT klesl na půl procenta a televize ji už nemůže kumulovat na jeden kanál. Od příštího roku by měla reklama z vysílání ČT zmizet úplně.
Reklama v ČT byla omezena proto, že se počítalo se vznikem digitálních televizí. Tím, že nevznikly a reklamu neomezeně vysílají jen dvě televize, tu přestalo být konkurenční prostředí,
řekla Třeštíková v rozhovoru pro HN. Pokud by se reklama vrátila do ČT a ta by výnosy z ní použila na podporu kinematografie a částečně na digitalizaci archivu, tak by to bylo celkem ideální,
dodala.