Koho jsme viděli v Den D S03E11
- KAMPAK – Adéla Švábová – 600 000 Kč za 36 % – Reklamní médium pro místní business
- OKAP KE SLUNEČNÍKŮM – Kryštof Turek a Roman Vaníček – 200 000 Kč za 50 % – Jak nezmoknout mezi slunečníky
- LIMITOVANÉ FOTKY – Jan Vojtek a Todd R. Forsgren – 500 000 Kč za 20 % – Online obchod s fotografiemi a uměleckými tisky www.THeditions.cz
Kvalita podnikatelské líhně v ČR a na Slovensku je opravdu taková, jakou jste ji viděli na svých obrazovkách. Změna podnikatelské kultury nastává v naší zemi tempem tání ledovců, trpělivost a dlouhodobý náhled na věc jsou nezbytné.
Hledáte investora? Přemýšlíte o tom, že byste odstartovali svou vlastní společnost? Inspirací vám může být Den D, pořad vysílaný na České televizi. A my jsme požádali jednoho z porotců a zároveň investorů, démonického Michala Poplara Rostocka, aby nám Den D okomentoval a doplnil to, co jste viděli na obrazovce o to, co se stalo mezi tím. Předchozí díly komentářů najdete zde.
Slečna Adéla v rámci důkladné přípravy své prezentace pracovala nejen na business plánu, ale i na sobě. Kdyby existovala soutěž Miss Dne D, asi by vyhrála. Obecně řečeno, při jednání s investory se vyplatí přijít na jednání konzervativně oblečen, odložit žvýkačky do koše před vstupem do místnosti, dívat se investorům do očí a hlavně, být schopen odpovědět na otázky relevantní k diskusi. Projekt slečny Adély nebyl špatný, ale, jako v mnoha předchozích případech, v nejlepším případě by byl dobrou živností pro její autorku, nikoli firmou, nikoli podnikem, nikoli korporací. Den D je hlavně o podnikatelích a okrajově o živnostnících. Popřáli jsme Adéle štěstí a vrhli se na pana Kryštofa a Romana.
Na chvíli jsem se mentálně přesunul na letní zahrádku, s oroseným půllitrem a přáteli u piva. Přeháňku a bouři imitovali oba pánové dostatečně přesvědčivě na to, abych pochopil, že pravděpodobně vyvinuli páté kolo u vozu. To je stejně užitečné stejně jako šesté a sedmé kolo. Je trochu smutné, že podobní lidé nemají větší potřebu dělat některé věci pořádně. Kdyby například byli schopni vyvinout větší a větru odolnější slunečník, produkt by to mohl být opravdu zajímavý.
Pánové Jan a Todd představili zajímavý koncept, vyzkoušený v USA a který se postupně transferuje přes oceán do ČR. Jejích plán je prodávat online cenově dostupná umělecká fota a tisky lidem, kteří chtějí mít na stěně své kanceláře nebo bytu něco jiného než fota a obrazy z IKEA a zároveň si nemohou na stěny nechat věšet drahé umění. Hodně jsme diskutovali otázku ceny. Můj instinkt prodávat dráže byl poražen instinktem zakladatelů a Dany Bérové kteří mne přesvědčili, že levnější je lepší. Budoucnost ukáže, kdo měl pravdu.