Hlavní navigace

TV Barrandov se nové pořady vyplácí, v listopadu oslovily její kanály více než osm procent diváků

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ MĚSÍCE – Podle předsedy představenstva společnosti Barrandov Televizní Studio Jaromíra Soukupa je už teď jasné, že letos skončí jeho televizní skupina v zisku.

Doba čtení: 4 minuty

Listopadové překonání osmiprocentní hranice podílu na cílové skupině diváků starších patnácti let se tak pro stanice TV Barrandov stává historickým momentem.

Meziměsíční vývoj (vs. říjen 2016)

Cílová skupina 15+

Meziměsíční posuny podílů u obecné cílové skupiny byly z pohledu jednotlivých televizních stanic během letošního listopadu minimální. Největší pokles vykázala hlavní Nova, která přišla o 0,54 procenta podílu. Druhý největší úbytek potkal ČT1, která odepsala 0,29 procenta obecné divácké skupiny, Prima Cool pak přišla o 0,19 procenta a ČT2 o 0,18 procenta. Naopak nejvíce diváků přilákal sportovní kanál ČT sport, který svůj podíl meziměsíčně navýšil o 0,26 procenta. Nasazení některých nových formátů v duchu osvědčené Soudkyně Barbary se pak vyplatilo TV Barrandov, která si připsala 0,23 procenta diváků starších patnácti let, a třetí největší nárůst vykázalo dětské ČT :D, které si oproti říjnu polepšilo o 0,16 procenta obecné cílové skupiny.

MINULÝ MĚSÍC: Podíl kanálů v rubrice Ostatní klesl o téměř dvě procenta

Propad hlavního kanálu Novy se ukázal i při srovnání výkonu celých televizních skupin, když si programy Novy oproti říjnu pohoršily o 0,44 procenta a celkem oslovily 30,27 procenta diváků starších patnácti let. Mírně oslabil i podíl České televize, jejíž kanály sledovalo dohromady 28,23 procenta obecné divácké skupiny, což je o 0,18 procenta méně než v říjnu. Programy Primy si v listopadu naladilo 22,42 procenta, tedy o 0,2 procenta více než během předchozího měsíce. Nejlépe si ale vedly kanály TV Barrandov, které svůj podíl navýšily o 0,35 procenta na konečných 8,17 procenta.

TOP 10 všechny stanice (listopad 2016)

Cílová skupina 15–54

Také u mladších diváků se z televizních kanálů nejvíce propadla hlavní Nova, která oproti říjnu svůj podíl oslabila o 1,32 procenta. Řádově menší ztráta pak potkala ČT2, která meziměsíčně odepsala 0,42 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. S třetí největší ztrátou se pak potýkala Prima Cool, které ubylo 0,32 procenta podílu. V opačném gardu se nejlépe dařilo ČT sport, která si oproti říjnu připsala 0,64 procenta. Polepšila si i ČT1, jejíž podíl poskočil o 0,47 procenta. Nové programové schéma sázející na podvečerních pět dílů sitcomu Přátelé za sebou přineslo třetí největší nárůst Smíchovu, který si u mladší cílové skupiny polepšil o 0,38 procenta.

MINULÝ ROK: Česká televize v listopadu nad skupinou Nova, ČT1 ale u mladých podlehla Primě

Mezi televizními skupinami se v listopadu mezi mladými diváky nejlépe dařilo České televizi, která si polepšila o 0,89 procenta na konečných 23,22 procenta mladší cílové skupiny. O 0,21 procenta navýšily svůj podíl i kanály TV Barrandov, které sledovalo 5,49 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Naopak nejhůře dopadla jako skupina Nova, která sice v listopadu oslovila 36,05 procenta své primární obchodní skupiny, tedy nejvíce ze všech televizních stanic, ale meziměsíčně oslabila o 0,93 procenta. Podíl klesl i kanálům Primy, které přišly o podíl ve výši 0,6 procenta a celkově je sledovalo 22,9 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Kanály – průměrné podíly (listopad 2016)
Graf podílu kanálů (45. týden 2016)
Graf podílu skupin (45. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. listopad 2015)

Cílová skupina 15+

Rok od svého spuštění si mezi kanály nejlépe vedla filmová Prima Max, která své vysílání zahájila v sobotu 21. listopadu. Meziročně si polepšila o 1,25 procenta diváků starších patnácti let, když loni v listopadu vykázala podíl 1,78 procenta. Z meziročního srovnání vychází dobře i loni na jaře spuštěné kanály Kino Barrandov a Barrandov Plus, které meziročně nabraly 0,59, resp. 0,57 procenta obecné cílové skupiny. Dařilo se i hlavní Nově, která nabrala oproti loňskému listopadu 0,41 procenta diváků starších patnácti let. O 0,33 procenta se povedlo navýšit podíl i kanálům zastupovaných společností Atmedia.

V opačném gardu se nejhůře vedlo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, kterým meziročně ubylo 1,43 procenta obecné divácké skupiny. Výrazně si pohoršila i hlavní Prima, jejíž podíl se snížil o 1,27 procenta. Listopadové teroristické útoky v Paříži zapříčinily meziroční propad sledovanosti i u zpravodajské ČT24, která přišla o 0,85 procenta diváků starších patnácti let, a nedařilo se ani ČT1, od níž se v meziročním srovnání odklonilo 0,59 procenta obecné cílové skupiny.

Propad některých kanálů ČT se podepsal i na jejich celkovém výkonu. Česká televize tak jako jediná skupina meziročně ztrácela, když její podíl u diváků starších patnácti let klesl o 1,8 procenta. Nejlépe si naopak vedly stanice TV Barrandov, které svůj podíl meziročně navýšily o 1,6 procenta. O 0,83 procenta si polepšily i programy Primy a skupina Nova pak meziročně posílila svůj podíl u diváků starších patnácti let o 0,36 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny dopadly nejhůře kanály z rubriky Ostatní, které meziročně ztratily 1,67 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Také druhý nejhorší výsledek vykázala stejně jako u obecné cílové skupiny hlavní Prima, která ve srovnání s loňským listopadem přišla o 1,61 procenta mladších diváků. Třetí největší propad potkal zpravodajskou ČT24, hodilo by se ale říci naštěstí a díky absenci podobně závažných teroristických činů, jako byly loňské útoky v Paříži.

MIF18_témata2

Naopak nejlépe si opět vedla Prima Max, která nabrala 1,23 procenta mladší cílové skupiny. Polepšila si i filmová Nova Cinema, které přibylo 0,65 procenta její primární obchodní skupiny. Třetí největší nárůst pak mezi kanály vykázalo Kino Barrandov, které meziročně posílilo o 0,54 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Mezi televizními skupinami se záporného trendu dočkaly jen programy České televize, kterým meziročně ubylo 0,68 procenta mladších diváků. Naopak se opět nejlépe vedlo stanicím TV Barrandov, jejichž podíl se oproti loňskému listopadu navýšil o 0,95 procenta. Takřka shodné pozitivní trendy pak vykázaly obě největší komerční skupiny, programy Primy meziročně přilákaly o 0,45 procenta mladší cílové skupiny více a skupina si u své primární cílové skupiny polepšila o 0,44 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?