Hlavní navigace

TV Barrandov skokanem minulého týdne, meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší ztráty zaznamenal hlavní program Novy a zpravodajská ČT 24, která se však po informačně bohatém předminulém týdnu vrací do normálu

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 13. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televize Barrandov se minulý týden probojovala do čela žebříčku televizní stanic s největším nárůstem poměrného celodenního podílu na sledovanosti u dospělého publika staršího 15 let. Oproti předminulému týdnu její podíl vzrostl o 0,55 procentního bodu na hodnotu 4,15 procenta. O něco nižší růst vykázala Nova Cinema, která si polepšila o 0,45 procentního bodu na 4,99 procenta, a ČT 2, jejíž podíl vzrostl o 0,39 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Hodně se dařilo „ostatním“ neměřeným televizím, jejichž souhrnný podíl stoupl o 1,28 procentního bodu na 8,72 procenta. Největší pokles minulý týden zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,11 procentního bodu na hodnotu 24,16 procenta. Významně si pohoršila i zpravodajská ČT 24 (o 1,07 procentního bodu na 3,98 procenta) a „velká“ Prima (o 0,49 procentního bodu na 13,31 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Týden bohatý na události nejvíc zvedl sledovanost ČT 24, jako skupina rostla pouze Nova

Všechny tři velké televizní skupiny si ale jako celky minulý týden pohoršily. V souhrnném celodenní podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce klesla skupina Prima, která vykázala výsledek horší o 0,68 procentního bodu než v předminulém týdnu (klesla na hodnotu 20,90 procenta). V jejím případě klesala kromě hlavního kanálu i Prima love, zatímco Prima Cool a Prima Zoom v podstatě jen stagnovaly (připsaly si jen setiny procentního bodu). Podobný pokles jako skupina Prima vykázala i konkurenční skupina Nova, která si pohoršila o 0,66 procentního bodu na 33,47 procenta. Kromě hlavního kanálu si pohoršily i Smíchov a Telka. Klesala rovněž Česká televize, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,49 procentního bodu na 28,59 procenta.

Top 10 všechny stanice (14. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla rovněž TV Barrandov. Dokonce si polepšila víc než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 0,64 procentního bodu na hodnotu 2,67 procenta. Dařilo se i Nově Cinema (+ 0,55 procentního bodu na 6,71 procenta) a ČT Sport (+ 0,43 procentního bodu na 4,35 procenta). Výrazně stoupl podíl „ostatních“ neměřených televizí, které si v celku polepšily o 1,90 procentního bodu na hodnotu 10,42 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy (- 1,66 procentního bodu na 26,67 procenta), následovaný Primou love (- 0,64 procentního bodu na 3,05 procenta), ČT 24 (- 0,59 procentního bodu na 2,00 procenta) a „velkou“ Primou (- 0,52 procentního bodu na 10,36 procenta).

MINULÝ ROK: Nova jako na houpačce: minulý týden se propadla nejvíc ze všech televizí

Rovněž u mladého publika od 15 do 54 let minulý týden klesaly souhrnné podíly všech tří velkých televizních skupin v zemi, i když u České televize se dá hovořit spíše o stagnaci, protože si pohoršila jen o šest setin procentního bodu na hodnotu 23,52 procenta (hlavně kvůli zpravodajské ČT 24 a dětskému Déčku). Obě velké komerční televizní skupiny klesaly o poznání více. Největší propad zaznamenala skupina Nova, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 1,35 procentního bodu na souhrnný podíl 38,37 procenta. Kromě „velké“ Novy za to může i Smíchov a Telka. Skupina Prima se propadla o 1,13 procentního bodu na hodnotu 20,53 procenta, pokles přitom zaznamenaly všechny její programy kromě Primy Cool.

Kanály – průměrné podíly (14. týden 2015)
Graf podílu kanálů (14. týden 2015)
Graf podílu skupin (14. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 14. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním dubnovým týdnem loňského roku z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupala Nova Cinema. Polepšila si o 0,88 procentního bodu na hodnotu 4,99 procenta. Ještě lépe se dařilo „ostatním“ neměřeným televizím, které si v celku polepšily o 1,47 procentního bodu na souhrnný podíl 8,72 procenta. Dařilo se též ČT Sport (+ 0,71 procentního bodu na 3,58 procenta). Naopak největší meziroční pokles připadl na ČT 1, jež si pohoršila o 1,48 procentního bodu na hodnotu 14,73 procenta. Nedařilo se ani hlavnímu kanálu Novy, který se propadl o 0,85 procentního boddu na podíl 24,16 procenta, i „velké“ Primě, jež ztratila 0,79 procentního bodu a vykázala podíl 13,31 procenta.

Skupina Nova byla jediná z „velké trojky“, kdo si meziročně polepšil v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny své volně šířené kanály. Nárůst to byl ale celkem minimální, Nova si připsala 0,13 procentního bodu na hodnotu 33,47 procenta. Celkový podíl České televize meziročně klesl o 0,85 procentního bodu na 28,59 procenta (kromě rekordního poklesu Jedničky „přispěla“ i zpravodajská ČT 24). Skupina Prima si pohoršila o 0,76 procentního bodu na hodnotu 20,90 procenta. Kromě „velké“ Primy meziročně klesala i Prima Cool, naopak Prima love a Prima Zoom si oproti loňskému prvnímu dubnovému týdnu mírně polepšily.

MIF18 Šmíd_GooglePay

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl narostl o 1,18 procentního bodu na hodnotu 6,71 procenta. Dařilo se i ČT Sport, která vykázala nárůst o 1,08 procentního bodu na 4,35 procenta. Ještě výrazněji si polepšily „ostatní“ neměřené televize, které si v součtu meziročně připsaly 1,94 procentního bodu na hodnotu 10,42 procenta. Opačný trend vykázala ČT 1, která se propadla o 1,96 procentního bodu na podíl 10,91 procenta. Klesal i podíl televizních stanic zastupovaných agenturou Atmedia (- 1,50 procentního bodu na 2,63 procenta) a hlavního programu Primy (- 1,05 procentního bodu na 10,36 procenta).

Jako jediná z tří velkých televizních skupin v zemi si v meziročním srovnání souhrnného celodenního podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila skupina Nova. Oproti loňskému prvnímu dubnovému týdnu její podíl narostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 38,37 procenta, a to i přes pokles hlavního kanálu, Fandy a Telky. Česká televize zaznamenala poměrně silný pokles o 2,03 procentního bodu na hodnotu 23,52 procenta. Kromě výše zmíněné Jedničky se na něm podepsala i ČT 2, ČT 24 a ČT art. Meziročně klesala i skupina Prima, ale ne tak moc jako ČT. Konkrétně si pohoršila o 0,69 procentního bodu na souhrnný podíl 20,53 procenta. Kromě hlavního kanálu, který se na poklesu nejvíce podílel, k němu přispěla i Prima Zoom.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?