Hlavní navigace

TV Barrandov zakončila rok 2009 rekordním týdenním podílem 4,08%

6. 1. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
6. 1. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Hranici čtyřprocentního podílu na sledovanosti pokořila v uplynulém posledním týdnu loňského roku plnoformátová digitální televize Barrandov. Po vánočním týdnu tak opět překonala dosavadní svůj rekord a opět se jí podařilo v hlavním vysílacím čase porazit veřejnoprávní ČT 2. Velmi dobrých výsledků dosáhla také ČT 1, zatímco Prima zakončila rok 2009 vůbec nejhorším týdenním podílem.

Televizi Barrandov minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,08 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,32 procentního bodu více než v předminulém, vánočním týdnu a jen o šest desetin procentního bodu méně, než dosáhla ČT 2. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin sice průměrný podíl Barrandova mírně klesl na 3,34 procenta, ale i tak pokořil veřejnoprávní Dvojku, jež dosáhla podílu 2,85 procenta.

České televizi se na závěr roku mimořádně dařilo. Celodenní podíl programu ČT 1 sice oproti vánočnímu týdnu klesl o 0,27 procentního bodu, hodnota 21,22 procenta je ale vzhledem k výsledkům Jedničky v posledních měsících velmi dobrá. Během prime time podíl ČT 1 ještě stoupnul na 22,85 procenta. Programu ČT 2 minulý týden stoupl celodenní podíl o 0,25 procentního bodu na 4,70 procenta, ale v hlavním večerním čase klesl na zmíněnou hodnotu 2,85 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Zájem stoupal také o čistě digitální programy ČT. Sportovní ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 1,36 procenta dospělého publika, o 0,16 procentního bodu více než o vánočním týdnu. Během prime time podíl Čtyřky klesl na 1,14 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla celodenního průměrného podílu 1,91 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech ale podíl ČT 24 klesl na průměrných 1,14 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Televize Nova si minulý týden sice oproti Vánocům mírně polepšila, celodenní podíl 36,19 procenta ale rozhodně nepatří k nejlepším. Oproti předminulému týdnu jde ale o nárůst o 0,78 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si Nova polepšila na průměrných 42,93 procenta. Podíl stoupal také filmovému kanálu Nova Cinema. V celodenních číslech o 0,35 procentního bodu na 2,24 procenta, večerních časech dosáhla průměrného podílu 2,88 procenta.

BRAND24

Vůbec nejhoršího týdenního podílu na celodenní sledovanosti za celý loňský rok dosáhla minulý týden televize Prima. Sledovalo ji pouze 14,54 procenta dospělého publika, což je o 1,21 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním večerním čase ale Prima ještě klesla na opravdu mizivých 13,12 procenta. Lépe se vedlo Primě Cool: v celodenních číslech dosáhla podílu 1,55 procenta, o 0,33 procentního bodu vyššího než minule. Během prime time si udržela téměř shodný podíl: 1,53 procenta.

Konec roku přál malým kabelovým a satelitním televizím, sdruženým pod kolonku „ostatní televize“. Po celý den je sledovalo 12,21 procenta dospělého publika, což je o 0,76 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale jejich průměrný podíl tradičně klesnul, tentokrát na hodnotu 8,23 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).