Hlavní navigace

TV Nova na letošním minimu: LOH srazily její podíl pod 32 procent

13. 8. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 8. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Sledovanost televize Nova se minulý týden propadla na letošní minimum. Po celý den ji v průměru sledovalo pouze 31,62 procenta diváků starších patnácti let. To je o 3,77 procentních bodů méně než v předchozím týdnu. Výrazný pokles způsobily první tři dny Letních olympijských her v Pekingu, které nabízí Česká televize na programech ČT 2 a ČT 4 Sport.

GRAF: Podíl českých televizí na trhu za 32. týden 2008 (PDF, 23kB)

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin sice průměrný týdenní podíl Novy na divácích stoupnul, ale v porovnání s předchozími týdny byl rovněž nižší: 35,21 procenta. S výrazným poklesem zájmu diváků se potýkala také televize Prima, jejíž celodenní průměrný podíl na sledovanosti minulý týden klesl z 19,97 na 17,60 procenta. V prime time si Prima polepšila na 19,07 procenta.

Začátek olympiády svědčil především programům České televize, s výjimkou kanálu ČT 1. Jeho průměrný denní podíl na trhu klesnul o 1,34 procentního bodu na 19,88 procenta. V hlavním vysílacím čase ale vystoupal na 23,57 procenta. Obrovský skok zaznamenala díky olympiádě ČT 2. V celodenních číslech se její podíl na trhu téměř zdvojnásobil: ze 7,12 procenta v předchozím týdnu na 14,02 procenta. V prime time ale opět klesnul na 8,35 procenta.

TABULKA: Vývoj sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Nad hranicí jednoprocentního podílu na trhu se po celý den i ve večerních časech držely oba digitální tematické veřejnoprávní kanály. Zpravodajská ČT 24 dosáhla celodenního podílu 1,65 procenta, což znamená nárůst o 0,23 procentního bodu. Ve večerních časech vykázala ČT 24 průměrný podíl na divácích 1,26 procenta. ČT 4 Sport dosáhla celodenního průměrného podílu na trhu 1,50 procenta (minule to bylo 0,99 procenta), v hlavním večerním čase pak 1,05 procenta.

Zájem o filmový kanál Nova Cinema minulý týden klesnul. V celodenních číslech tento program dosáhl průměrného podílu na publiku 0,40 procenta, což je o osm setin procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase tuto stanici sledovalo v průměru 0,38 procenta dospělých diváků, kteří zrovna trávili čas u televizní obrazovky. Podíl malých satelitních a kabelových televizí se nijak výrazně nezměnil. Po celý den je sledovalo v průměru 13,32 procenta diváků, co trávili čas u televize (pokles o 0,05 procentního bodu), v prime time pak 11,11 procenta.

BRAND24

Olympiáda napomohla České televizi v součtu všech svých programů předstihnout v celodenním průměrném podílu na sledovanosti předstihnout televizi Nova. Všechny čtyři programy ČT dosáhly průměrného celodenního podílu na trhu 37,06 procenta, Nova společně s Novou Cinema pouze 32,02 procenta. V hlavním vysílacím čase ale vedla Nova: oba její programy sledovalo 35,59 procenta diváků, co trávili čas u televize, zatímco čtyři programy ČT pouze 34,23 procenta.

Výsledek však může být mírně zkreslený tím, že další tematický program Novy, Galaxie sport, nezveřejňuje týdenní čísla podílu na trhu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).