Hlavní navigace

TV Nova na letošním minimu: LOH srazily její podíl pod 32 procent

UVNITŘ GRAF A TABULKA Sledovanost televize Nova se minulý týden propadla na letošní minimum. Po celý den ji v průměru sledovalo pouze 31,62 procenta diváků starších patnácti let. To je o 3,77 procentních bodů méně než v předchozím týdnu. Výrazný pokles způsobily první tři dny Letních olympijských her v Pekingu, které nabízí Česká televize na programech ČT 2 a ČT 4 Sport.

GRAF: Podíl českých televizí na trhu za 32. týden 2008 (PDF, 23kB)

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin sice průměrný týdenní podíl Novy na divácích stoupnul, ale v porovnání s předchozími týdny byl rovněž nižší: 35,21 procenta. S výrazným poklesem zájmu diváků se potýkala také televize Prima, jejíž celodenní průměrný podíl na sledovanosti minulý týden klesl z 19,97 na 17,60 procenta. V prime time si Prima polepšila na 19,07 procenta.

Začátek olympiády svědčil především programům České televize, s výjimkou kanálu ČT 1. Jeho průměrný denní podíl na trhu klesnul o 1,34 procentního bodu na 19,88 procenta. V hlavním vysílacím čase ale vystoupal na 23,57 procenta. Obrovský skok zaznamenala díky olympiádě ČT 2. V celodenních číslech se její podíl na trhu téměř zdvojnásobil: ze 7,12 procenta v předchozím týdnu na 14,02 procenta. V prime time ale opět klesnul na 8,35 procenta.

TABULKA: Vývoj sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Nad hranicí jednoprocentního podílu na trhu se po celý den i ve večerních časech držely oba digitální tematické veřejnoprávní kanály. Zpravodajská ČT 24 dosáhla celodenního podílu 1,65 procenta, což znamená nárůst o 0,23 procentního bodu. Ve večerních časech vykázala ČT 24 průměrný podíl na divácích 1,26 procenta. ČT 4 Sport dosáhla celodenního průměrného podílu na trhu 1,50 procenta (minule to bylo 0,99 procenta), v hlavním večerním čase pak 1,05 procenta.

Zájem o filmový kanál Nova Cinema minulý týden klesnul. V celodenních číslech tento program dosáhl průměrného podílu na publiku 0,40 procenta, což je o osm setin procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase tuto stanici sledovalo v průměru 0,38 procenta dospělých diváků, kteří zrovna trávili čas u televizní obrazovky. Podíl malých satelitních a kabelových televizí se nijak výrazně nezměnil. Po celý den je sledovalo v průměru 13,32 procenta diváků, co trávili čas u televize (pokles o 0,05 procentního bodu), v prime time pak 11,11 procenta.

PR Summit tip Alza

Olympiáda napomohla České televizi v součtu všech svých programů předstihnout v celodenním průměrném podílu na sledovanosti předstihnout televizi Nova. Všechny čtyři programy ČT dosáhly průměrného celodenního podílu na trhu 37,06 procenta, Nova společně s Novou Cinema pouze 32,02 procenta. V hlavním vysílacím čase ale vedla Nova: oba její programy sledovalo 35,59 procenta diváků, co trávili čas u televize, zatímco čtyři programy ČT pouze 34,23 procenta.

Výsledek však může být mírně zkreslený tím, že další tematický program Novy, Galaxie sport, nezveřejňuje týdenní čísla podílu na trhu.

Našli jste v článku chybu?