An update on TweetDeck sice o TweetDecku – www.tweetdeck.com – na začátku hovoří jako o „nejsilnějším nástroji Twitteru pro sledování konverzace v reálném čase“, ale vzápětí zcela otáčí a oznamuje konec všem podobám TweetDecku s výjimkou webové verze.
Pokud tedy vaše „unikátní potřeby“ spočívaly ve využívání TweetDecku na iPhone či Androidu, je čas začít přemýšlet o jiném klientském software. Nebo, ještě lépe, přemoci se a začít používat klasického klienta přímo od Twitteru. Takový je totiž cíl, podpořený mohutným omezením možností využívání API. A samozřejmě také tím, že TweetDeck v květnu 2011 koupil právě Twitter.
Mobilní aplikace TweetDecku budou z AppStore a Google Play odstraněny v květnu, máte tedy teoreticky čas najít si vhodnou náhradu. Vedle TweetDecku ale končí i původní API v1.0, což v praxi může znamenat problémy pro některé další klienty pro přístup k Twitteru. A pro mobilní aplikace (ale i Air podobu TweetDecku) to bude znamenat, že do května můžete očekávat problémy a výpadky.
Pokud jste si oblíbili Tweetdeck i pro správu Facebooku, tak v An update on TweetDeck najdete ještě další nepříjemné překvapení. Nenápadnou zmínku „Také ukončíme podporu pro naši integraci Facebooku“.
Než se budete rozhodovat do případné investice do jiného klienta pro Twitter, uvědomte si, že Twitter nemá zájem na tom, aby byl přístup k jeho službám možný i jinudy, než přes jeho vlastní software, ať už webovou podobu, nebo mobilními klienty. V srpnu zavedená omezení vedou k silnému omezení počtu uživatelů, kteří nějakou aplikaci pro přístup k Twitteru používají. Ve výsledku tak silnému, že pro řadu aplikací jsou nastavená pravidla důvodem k ukončení jejich existence.