Hlavní navigace

Twitter a Facebook jsou i nejsou zpravodajskými zdroji

Daniel Dočekal

Pew Internet ve zprávě 2012 State of the News Media přinesl i pohled na to, jakým způsobem mají sociální média (Twitter a Facebook zejména) vliv na získávání zpráv. Analýza se samozřejmě týká USA, kde například Twitter má hodně výjimečnou pozici. Skutečnost, že 9 % velmi často (to je důležité, velmi často) sleduje zprávy na Facebook či Twitteru, vyvolala zpravodajské titulky jako Pew: Twitter, Facebook Aren’t Moving As Much News As You Think, Pew: Social Media Not Yet Driving News Traffic, Less…

Pew Internet ve zprávě 2012 State of the News Media přinesl i pohled na to, jakým způsobem mají sociální média (Twitter a Facebook zejména) vliv na získávání zpráv. Analýza se samozřejmě týká USA, kde například Twitter má hodně výjimečnou pozici.

Skutečnost, že 9 % velmi často (to je důležité, velmi často) sleduje zprávy na Facebook či Twitteru, vyvolala zpravodajské titulky jako Pew: Twitter, Facebook Aren’t Moving As Much News As You Think, Pew: Social Media Not Yet Driving News Traffic, Less than 10 percent of people rely on Facebook and Twitter for news či Facebook Is The #1 Social Site For News Traffic: Pew

Všeobecně lze dodat, že zavládlo poněkud mírné zděšení, protože média se až doposud domnívala, že sociální média jsou (co se sledování zpravodajství uživateli týče) v podstatně silnější pozici.

Ve skutečnosti to zase až tak zlé není. Oněch „pouhých“ 9 % je skupina „velmi často“ a je pro ni charakteristické i to, že v 36% případů tito lidé chodí přímo na weby (či aplikace) jednotlivých médií. v 32 % dokonce používají vyhledávání na určitá klíčová slova a v 29 % používají zpravodajské agregátory.

Zajímavé je ale ještě jiné zjištění, rozdíl mezi Facebook a Twitterem (viditelné na následujícím grafu). Facebook si uživatelé více zaplňují „přáteli“ a na Twitteru spíš vyhledávají určité osobnosti a zdroje. 

CIF17_Rabaino_Lupa

Logické zjištění, které je občas dobré mít potvrzené průzkumem. Je totiž základním a podstatným rozdílem mezi Facebookem a Twitterem. A také možným  upozorněním na to, že média mají na Facebooku ještě hodně co dělat, aby se lidé naučili jejich zprávy získávat tam.

V Twitter and Facebook Are Tomorrow’s News Service. For Now, Though …  najdete shrnutí přímo od Pew Internet, včetně dalších informací. 

Našli jste v článku chybu?