Zatím stále nejvytíženější mikroblogovací služba tento týden spustila reklamní systém Twittad. Ten umožní uživatelům inkasovat peníze za zobrazení reklamy v jejich uživatelských profilech. Nepůjde pochopitelně automaticky o všechny uživatelské profily, zájemce o reklamní prostor si bude zadavatel na základě potenciální lukrativnosti profilu vybírat sám. Uživatel může prostřednictvím Twittad zveřejnit krátkou zprávu s výzvou pro zadavatele, a ten se následně rozhodne, zda-li si jeho profil pronajme či nikoli. Naopak uživatel si může definovat cenu a dobu umístění, z dohodnuté ceny odchází Twittadu 5 % poplatek za zprostředkování.
Erick Schonfeld však již stačil na blogu TechCrunch upozornit na potenciální riziko, které je spjaté s nízkou návštěvností domovské stránky Twitteru. Vzhledem k tomu, že samotní uživatelé mikroblogu sledují aktivitu ostatních spíše prostřednictvím vlastní stránky, může se zadavatelům snadno stát, že budou inzerovat jen sami pro sebe. (Marketingweek)