Hlavní navigace

Twitter překonal očekávání. Tržby rostly rychleji, firma je ale stále ve ztrátě

Autor: Twitter.com
Martin Vyleťal

Za druhé čtvrtletí hlásí Twitter tržby ve výši 312 milionů dolarů. Od dubna do června sociální síť získala 16 milionů nových aktivních uživatelů.

Meziroční nárůst o 124 %. Zatímco v druhém čtvrtletí roku 2013 Twitter zaznamenal tržby 139,3 milionů dolarů (2,9 miliardy Kč), letos si za stejné období připsal tržby ve výši 312 milionů dolarů (6,4 miliardy Kč). Třetinou se na výsledné hodnotě podílely příjmy ze zahraničí.

Finanční výsledky Twitteru překonaly odhady analytiků. Ti předpokládali, že firma za druhé čtvrtletí oznámí tržby okolo 280 milionů dolarů (5,7 miliardy Kč). Po vyhlášení výsledků výrazně vzrostla cena akcií firmy na americké burze. Její hodnota, co do tržní kapitalizace, za jediný den stoupla o necelých 7 miliard dolarů.

Podle účetních standardů GAAP vykázal Twitter v druhém čtvrtletí ztrátu 145 milionů dolarů (3 miliardy Kč), což je více než třikrát více než za stejné období roku 2013. Zatímco podle účetních standardů GAAP zaznamenala firma v druhém čtvrtletí letošního roku ztrátu 0,24 dolarů na akcii, podle non-GAAP standardů naopak vykázala zisk 0,02 dolarů na akcii.

Finanční výsledky společnosti Twitter za druhé čtvrtletí roku 2014.
Autor: Twitter

Finanční výsledky společnosti Twitter za druhé čtvrtletí roku 2014.

Příjmy z reklamy dosáhly 277 milionů dolarů. Z toho 81 % připadlo na mobilní reklamu.

Twitter v uplynulém čtvrtletí přidal 16 milionů nových uživatelů. Jde o lidi, kteří sociální síť využívají aktivně na měsíční bázi. Celkem je takových uživatelů 271 milionů. V porovnání s Facebookem, který se může pochlubit více než miliardou uživatelů (konkrétně 1,3 miliardy) je to ale stále málo. A tak se Twitter snaží měnit metriky, které by ho ukázaly v lepším světě.

Výkonný ředitel firmy Dick Costolo uvedl, že ve skutečnosti je Twitter dvakrát až třikrát větší. Podle něj totiž spousta lidí navštěvuje Twitter, aniž by se k němu přihlásili. Mnoho lidí prý také vidí tweety v televizi či na jiných webových stránkách. 

WT100

Costolo ale na druhou stranu přiznal, že z těchto konzumentů Twitteru firma nemá žádné příjmy a nehodlá na tom v blízké budoucnosti nic měnit. Zaměřit se chce hlavně na své uživatele. Chce přidat nové a zároveň pracovat na zvýšení příjmů.

Zdroj: tisková zprávare/code

Našli jste v článku chybu?