Reklamní kampaň na inzertní platformu Twitteru připravila překvapení pro řadu uživatelů, ti se totiž v kampani objevili jako autoři tweetů. Vyjadřují se v nich k televizní kampani. Problém je v tom, že tito uživatelé nikdy nic takového nenapsali. Twitter vytvořil falešné tweety coby součást kampaně a doplnil k nim skutečné uživatele, včetně jejich profilových fotografií.
Uživatelé se samozřejmě o zneužití v inzerci od Twitteru nijak předem nedozvěděli, ani k použití svých tweetů pro tyto účely nedali souhlas. Jejich falešné tweety se přesto objevily i na blogu Twitteru a byly poslány prostřednictvím @Twitterads stovkám tisíc dalších uživatelů. Falešné tweety se uživatelům samozřejmě nelíbí a někteří z nich se cítí poškozeni.
Mluvčí Twitteru se už nechal slyšet, že společnost předmětné tweety vymění a veřejně se omluví. To také posléze udělal, tweety v reklamní kampani nyní pocházejí od zaměstnanců společnosti.
Na @twitterads se společnost omluvila postiženým uživatelům: „Hey @Neil_Gottlieb, @WilliamMazeo, @subhash_tewari – so sorry about the confusion earlier today. We're fixing the problem now.“
Zdroj: Twitter fakes real users’ tweets to promote ad platform