Hlavní navigace

Týdenní Black Friday je před námi. Co od něj očekávat v televizorech?

20. 11. 2017
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Opět jsme se podívali na nabídku několika velkých obchodů pohledem snad nejočekávanější slevové akce roku.

V elektronice, resp. televizorech, se vše letos zdá být slabší, u některých pak vysloveně slabé. Ale nesuďme podle několika počátečních dnů.

Stav popisovaný na stránkách Černého pátku (Černého týdne) u příslušných obchodů se vztahuje na situaci v sobotu, resp. v neděli.

Každý z obchodů uvolňuje na daný den jen některé zboží. Například u Kasa.cz vidíte položku „Všechny cenové trháky pro tento den“. U některých obchodníků spatříte rovnou i výši zásob pro daný kus (zřejmě někdy den, jindy celkovou výši), u jiných nikoli.  Ti ale zase nabízejí například zobrazení počtu lidí, kteří daný produkt zhlédli.

NAPSALI JSME: Mall vyhlásil Black Friday od neděle, Datart odstartoval už dnes

Alza dnes spouští Black Friday. Už dříve podobnou akci spustil Euronics


Mall.cz

Mall zapojil do hlavní role své kampaně k Black Friday moderátora Leoše Mareše.

Zeptali jsme se za vás…

Alza zahrnula do akce přes jeden tisíc položek napříč všemi kategoriemi. Podle skladových zásob jde o několik desítek tisíc kusů a jejich slevy se pohybují v rozsahu od deseti do osmdesáti procent, uvedla pro DigiZone mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Datart letos akci prodloužil na celý týden. Slevy přes osmdesát procent se budou týkat řady zboží od příslušenství, drobné elektroniky, smartphonů, přes herní konzole a televize, až po velké domácí spotřebiče. Průměrná sleva přesáhne 35 procent a největší zastoupení budou mít malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo a vlasy. Z televizí bychom doporučili 55" Samsung UE55M5572 za necelých 16 000 Kč. Loni přitom podobné velké televizory s aktuálními technologiemi od renomovaných značek stály přes 25 tisíc korun, radí mluvčí Iva PavlouskováLoni Datartu tržby v e-shopu během Černého týdne vzrostly oproti běžným dnům o 73 procent. 

Euronics představil plošné slevy zejména na domácí spotřebiče, mobilní telefony, televize, notebooky, tablety nebo třeba na produkty pečující o tělo. Zákazníci mohou využít také akcí na nákup na splátky bez navýšení a dopravu zdarma na tisíce položek. Průměrná výše slevy se u každé kategorie zboží pohybuje jinak. Maximální výše slev dosahuje více než osmdesáti procent. Ze segmentu televizorů bych pozornosti čtenářů doporučil televizi LG 55UJ620V – Smart TV s rozlišením Ultra HD (4K) a velkou 139 cm úhlopříčkou, uvedla pro DigiZone mluvčí sítě Euronics Lenka Mastešová.

Kasa nabízí zvýhodněné ceny na tisíce položek ze stovek kategorií a řadu z nich nabízíme s dopravou zdarma. Zejména pak malé domácí spotřebiče a notebooky i mobilní telefony, sportovní a outdoor vybavení nebo nářadí do dílny či infrasauny. Kasa.cz nabízí slevy v průměru čtyřicet až padesát procent. Nenabízíme pouze slevy z doporučené koncové ceny produktu, kde je sleva až 80 procent, ale také dodatečné slevy z aktuálních internetových cen. To znamená dodatečné snížení již aktuální ceny a tam se sleva může pohybovat v průměru kolem deseti procent. Tuto slevu ale často nedostane zákazník automaticky, musí použít slevový kód, který e-shop na svých stránkách po omezenou dobu ukazuje, nebo je registrovaným zákazníkům pošle e-mailem, upozorňuje ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová. Čtenářům DigiZone by doporučila televizi LG 55UJ620V za cenu 17 990 korun, tedy o čtyři tisíce méně než při uvedení na trh.

Mall.cz nasadil do hlavní role své kampaně k Black Friday moderátora Leoše Mareše. Slibuje slevy až do výše 75 procent, přičemž průměrná sleva by měla dosahovat čtyřiceti procent a ve slevě budou tisíce produktů. Nejúspěšnější loňskou kategorií z hlediska prodaných kusů byly hračky s podílem 19 % a drobná elektronika s 13,5 procenty, výrazně také posílila kategorie zdraví a krása. Největší tržby pak Mall.cz zaznamenal v segmentu velkých a malých bílých spotřebičů s celkovým podílem bezmála 43 procent, rekapituluje loňský ročník mluvčí Jan Řezáč.

Mironetu bude zlevněn kompletní průřez sortimentem a v průměru dosáhnou slevy 22,5 procenta. Podle mluvčí Jany Studničkové by měla být nejvíce zlevněna nositelná elektronika. Jako nejvýhodnější nabídku v kategorii 4K Smart televizorů doporučujeme bezproblémovou televizi od Samsungu, radí čtenářům Studničková. 

Alza: kde je elektronika? Že by schválně schovaná?

Začátek a konec akce: 16.–26. listopadu 2017

Slogan: „Vánoční Black Friday – slevy až 80 %“

Do nabídky vstoupíte, jak je zvykem, z hlavní stránky a hned se možná budete ptát – při pohledu na kategorie Alza, Media, Hračky, Trendy, Maxi drogerie, Sport a outdoor a Hobby a auto/moto, kde že je vlastně elektronika? Tu na první pohled vidíte, až když sjedete na stránce níže, a to přímo v nabídce produktů. K vidění zde byl v našem případě (nabídka se opět proměňuje a byla to vyslovená náhoda) i jeden televizor.

I když se zdá, že si mezi produkty nemůžete zvolit další kategorie s výjimkou výše uvedených a jasně viditelná je pouze značka výrobku, položky jsou rozklikávací. Elektronika je ukryta pod „Alza“ (to by jeden neřekl…), a pokud si toho nevšimnete, můžete se i hodně nalistovat. Obchod také dává jasně najevo podmínky celé akce, což je jen dobře.

Po kliknutí na „Alza“ vidíte spotřební elektroniku v tom nejširším slova smyslu, ale také Krásu a zdraví či Hobby, sport a další. Na položce „Televize“ pak máte na Alze obvyklé možnosti výběru jako OLED, Podle úhlopříčky či Držáky a TV stolky. Výběr v neděli zahrnoval řadu televizorů do ceny 69 990 Kč (včetně OLED LG OLED65B7V), v seznamu se ale zobrazovaly i ty už vyprodané.

Alza.cz letos předvedla (bavíme se stále o televizorech) nejslabší televizní Black Friday, co pamatujeme, a přístup je to nepochybně záměrný.

CZC: kvalitní podání Černého pátku

Konec akce: 26. listopadu 2017

Slogan: „Black Friday – slevy až 80 %“

Hned po vstupu do sekce je jasně vidět přehled kategorií, včetně námi sledovaných televizorů a audia a videa (A/V). Po vstupu do kategorie „TV, video a projektory“ si můžete v menu po pravé straně vybrat pouze televizory a v neděli jich tu bylo 25 plus jeden set-top box. Ceny šly až do 69 990 Kč a k dispozici bylo osm značek, přičemž výrazně většinově byl zastoupen Samsung. Nechybělo ale ani LG a dokonce jedna OLED – LG OLED65B6J zlevněná ze 119 989 Kč na hezkých 69 990 Kč.
Od CZC tento Black Friday vypadá – na první pohled – na opravdu výbornou práci.

Datart: náročnější hledání a výběr, televizorů o víkendu vysloveně jen pár

Začátek a konec akce: 16.–26. listopadu 2017

Slogan: „Černý týden, jen pátek nestačí“

Datart hned úvodem, po vstupu do sekce, upozorňuje, a to je jen správně, že „v rámci akce je možné vložit do košíku pouze 1 ks zboží v rámci jedné objednávky“. Po levé straně vidíte zdánlivě nekonečný pás s jednotlivými druhy výrobků, které si můžete omezit cenou. Ta šla – přes všechny výrobky – až do 29 990 Kč a horní hranice se týkala právě televizoru LG 60UJ7507 s úhlopříčkou 60", tedy 152 cm.

Televizory nenajdete pod obvyklým „Televizory“ či „Televize“, nýbrž pod „LED televize“ a bylo jich k dispozici pouze pět, a to jak v sobotu, tak i v neděli.

Datart nabídne všechny informace, které potřebujete, ale filtrování je velmi náročné (aby se v tom pes…) a někdy na nejnovějším prohlížeči Firefox 57 nechodilo vše, jak by mělo. V každém případě filtrování i výběr značek by zasluhoval udělat zcela jinak. Ale i to je možná záměr…

Euronics: televizorů dostatek, pohodlná práce

Začátek a konec akce: 13.–26. listopadu 2017

Slogan: „Black Friday v Euronics – slevy až 80 %“

Výprodejová akce je na hlavní stránce umístěna na druhém místě za nákupem bez hotovosti a navýšení. Po vstupu na stránky Černého pátku vidíte zvýrazněné kategorie TOP nabídka dne, Slevu na vybrané telefony Samsung a na velké a malé domácí spotřebiče. V dalších kategoriích mj. najdete „Televize, Smart TV“, mobily či třeba úplná pravidla akce, která jsou bohužel jasně viditelně k dispozici málokdy.

K televizorům, kterých byly skoro čtyři desítky, dorazíte pohodlně, filtrace je taktéž snadná, ostatně moc na výběr tu není. Ceny šly do 23 990 Kč za Samsung UE55MU6452 s úhlopříčkou 140 cm.

Celkově vzato od Euronicsu taktéž slušné.

Kasa: televizorů o víkendu velmi málo, ale vede k nim přímá cesta

Začátek a konec akce: 17.–20. listopadu 2017

Slogan: „Black Friday – splátky s 0 % navýšením, slevy až 80 %“

E-shop v příslušné výprodejové sekci na hlavní stránce zdůrazňuje pouze sportovní vybavení Trimm, vybrané mobily Samsung, Tescomu, volně stojící a vestavné domácí spotřebiče a malé domácí spotřebiče a produkty péče o tělo. 

Elektroniku pak najdete v přehledu tzv. TOP kategorií níže a televizory či audio-video tu k vidění vůbec není; položka se jmenuje obecně „Spotřební elektronika“. Pokud na ni kliknete, můžete si ve filtru produktů „Dle kategorie“ (nikoli v menu po levé straně) vybrat „Televize“. K dispozici jich o víkendu bylo vysloveně jen několik, přesněji devět. Ceny začínaly pod 4000 Kč a šly do maximálních 41 990 Kč za Samsung UE65MU6452 s úhlopříčkou 165 cm.

Mall: k televizorům se dostáváte jen těžko

Začátek a konec akce: 19.–26. listopadu 2017

Slogan: „Black Friday týden – ceny k smíchu“

Mall přišel s novinkou a nabízí zobrazení počtu lidí, kteří daný produkt zhlédli („Již vidělo xxx lidí“).

Na hlavní stránce akce nejsou k vidění žádné kategorie, jen nápis ve stylu „spousta produktů každý den“, dále reklama na Černý pátek a „slevy až –75 %“. A odpočítávání do konce slevové akce.

Bohužel na první pohled nespatříte žádné kategorie, jen výpis produktů, které Mall zřejmě potřebuje prodat. Nic nového, resp. obdobný styl jako u ostatních prodejců.

Teprve po poměrně dlouhém odlistování objevíte jednotlivé kategorie, mezi nimiž opět nejsou „Televizory“, ale je tu jen obvyklé „Elektronika“. V ní pak najdete opravdu jen elektroniku, včetně akustických kytar a fléten (?).

Televizory nejsou vidět ani v základním výpisu kategorii, ale musíte kliknout na „Zobrazit více kategorií“ a pak teprve vidíte „LED televize“, což je samozřejmě produkt, který neexistuje.

V neděli, kdy Mall Black Friday spustil, tu bylo 41 produktů od 2999 Kč za Sencor SLE 2462 pochopitelně bez DVB-T2, až po 69 990 Kč za LG OLED65B7V, která je k vidění i jinde. Novinkou pak byla Sony KD-75XE8596 za 69 990 Kč s úhlopříčkou 191 cm.

Mironet: v neděli velmi utajený Black Friday

Začátek a konec akce: 19.–26. listopadu 2017

Slogan: „Black Friday je tady“

Na hlavní stránce obchodu jsme se o Black Friday nedozvěděli zhola nic. Po najetí na položku „Akce a výprodeje“ bylo drobným písmem napsáno „Black Friday je tady“. Po kliknutí na „Akce a výprodeje“ se zcela vpravo, vedle „Zánovní, Bazar a Repas“, objevila záložka Black Friday (viz galerie) a v ní mj. i „Televize“. Rozpětí cen šlo od 1778 Kč do 440 520 Kč, jakmile jsme ale nastavili nejdražší TV, objevila se cena 17 979 Kč, u nejlevnější pak 14 189 Kč.

Mironet zjevně dělá Black Friday s nechutí a z nutnosti a je to i vidět…

Alza udává tón i letos. Snad jen obchody Euronics a Kasa spustily akce dříve.

A jak to zatím celkově vypadá?

Televizory jsou tahounem segmentu spotřební elektroniky už dlouho. Letos si je ale prodejci šetří více než dříve. Volby pro jejich výpis jsou často méně viditelné až schované, nabídka je jasně a někdy hodně úzce vyvedena a zaměřuje se zejména na ty nejlevnější. 

UX DAy - tip 2

Jen tu a tam se objeví nějaký tahák, jako OLED TV, extra velká úhlopříčka či něco ze střední, možná vyšší střední třídy, často ale navíc jde o stejné modely na různých obchodech. O víkendu se neobjevují výrobky nejprodávanější, kvalitnější televizory vyšších tříd či vysloveně nejvyšších. Popravdě – o televizory je stále velký zájem, tak proč by je prodejci v rámci Black Friday nějak výrazně inzerovali a zlevňovali?

Ceny v sobotu a v neděli startovaly pod čtyřmi tisíci korunami za nejmenší úhlopříčky typicky kolem 56 cm a šly do až maximálních 69 990 Kč (jen u některých obchodů) s úhlopříčkou typicky 165 cm (65"). Tu a tam byl však k vidění i obr se 75 palci, tedy se 191 cm.

Zdá se vám nabídka televizorů a audia a videa o letošním Black Friday dostatečná? (Zatrhnout můžete více odpovědí.)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).