UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Prima si za první týden vysílání prostřednictvím digitálního multiplexu 2, který zasahuje 50 procent obyvatel České republiky, nijak nepolepšila ve sledovanosti. Její podíl na divácích starších patnácti let stoupl jen velmi nevýrazně: v celodenním průměrném podílu ze 17,35 na 17,61 procenta, v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima dosáhla průměrného podílu 17,37 procenta.
GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti ve 45. týdnu 2008 (PDF, 23kB)
Konkurenční Nově minulý týden diváci mírně ubývali. V celodenních číslech dosáhla podílu 38,62 procenta, což je o 0,18 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V prime time pak Novu sledovalo v průměru 42,44 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Poklesu se nevyhnul ani filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech dosáhl podílu 0,59 procenta, což je o sedm setin procentního bodu méně než minule. V hlavním vysíláním čase Nova Cinema dosáhla průměrného podílu 0,52 procenta.
TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008
Klesal také zájem o první program České televize. V celodenních číslech dosáhla ČT 1 průměrného podílu na dospělých divácích 21,16 procenta, o 0,95 procentního bodu méně v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase její podíl stoupl na 22,63 procenta. Naopak podíl ČT 2 oproti minulým výsledkům měření sledovanosti stoupl. Po celý den ji sledovalo v průměru 6,10 procenta dospělého publika, o 0,12 procentního bodu více než minule. Během prime time ale tento podíl klesl na 5,17 procenta.
Výrazně dobře se dařilo digitálním kanálům veřejnoprávní televize. Sportovní ČT 4 téměř zdvojnásobila svůj celodenní průměrný podíl na dospělém publiku – z 0,85 na 1,41 procenta. V hlavním vysílacím čase se ČT 4 udržela nad jednoprocentním podílem na trhu, když dosáhla podílu 1,22 procenta. Zpravodajská ČT 24 si oproti minulým číslům polepšila o sedm setin procentního bodu na 1,41 procenta, a v hlavním vysílacím čase ji sledovalo v průměru 0,87 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.
Dařilo se také malým kabelovým a satelitním televizím, zahrnutým v kolonce „ostatní televize“. Po celý den je minulý týden v průměru sledovalo 13,10 procenta dospělého publika, což je o devět setin procentního bodu více než při předchozím měření. V hlavním vysílacím čase ale jejich podíl tradičně klesl na průměrných 9,78 procenta.