Menší úbytek zákazníků digitální kabelové televize, než tomu bylo na konci druhého pololetí, zaznamenal největší operátor tohoto druhu u nás, společnost UPC Česká republika, ve třetím kvartálu. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků hospodaření její mateřské firmy Liberty Global. Na konci třetího kvartálu měla společnost UPC 370.400 klientů digitální kabelové nabídky. Jde o pokles o necelých dva tisíce klientů. Za stejné období předchozího kvartálu ubylo operátorovi čtyři tisíce klientů. V prvním kvartálu letošního roku měla firma 376.200 zákazníků. Zdali pomůže operátorovi spuštění služby Horizon GO a zařazení nových stanic, se ukáže až v následujících obdobích.
K TÉMATU: Kabelová televize UPC nadále přichází o klienty, freeSAT mírně stoupal
Nadále stoupající trend má naopak analogová kabelová televize. Ta oproti předchozímu kvartálu narostla o dva a půl tisíce klientů. Na konci třetího kvartálu letošního roku evidoval operátor 88.100 zákazníků s touto službou. Na konci druhého kvartálu jich měla firma 85.600, což znamenalo oproti předchozímu období nárůst o 1.900 klientů. V prvním kvartálu evidovala společnost UPC Česká republika 83.700 zákazníků s analogovou kabelovou nabídkou. O 2.100 klientů narostla základna satelitní televize freeSAT. Na konci třetího kvartálu jich měla tato služba 106.500. Operátorem služby je v České republice společnost UPC DTH.
Server DigiZone.cz připravuje rozhovor s šéfem UPC Česká republika Fransem-Willemem de Kloetem o situaci operátora na našem trhu a jeho plánech včetně spuštění služby Horizon.