Událostem stoupá sledovanost na ČT 24, oproti loňsku jim přibylo 50% diváků

25. 9. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
UVNITŘ GRAFY Stále více diváků dává přednost sledování Událostí na zpravodajské ČT 24. Zatímco loni na podzim to bylo v průměru 100 tisíc lidí, letos to je už 150 tisíc.

O polovinu více diváků než loni na podzim má hlavní zpravodajská relace České televize Události na zpravodajském kanálu ČT 24. Pořadu, který souběžně vysílá i ČT 1, přibylo v průměr u 50 tisíc diváků. „Z meziročního srovnání vyplývá, že zatímco v září roku 2011 ji v průměru sledovalo 100 tisíc diváků, při podílu na publiku 3,43 procenta, tak v září letošního roku došlo k nárůstu o 51 tisíc diváků a podíl na publiku se dostal až k hranici 5 procent,” informovala mluvčí ČT Michaela Fričová.

K TÉMATU: ČT 24 od září zavede ranní Studio 6 i o víkendu, v sobotu dá Hyde Park – Civilizace

“Rovněž od dubna letošního roku, kdy Události prošly kompletní vizuální i obsahovou změnou, došlo k nárůstu divácké spokojenosti až na 8,5, což je nadprůměrná hodnota. Potvrzuje se tak dlouhodobý trend, kdy diváci ČT 24 hodnotí pozitivně nový formát Událostí a s jeho podobou jsou spokojenější než dříve,” dodala mluvčí ČT. Prodloužení stopáže Událostí na 48 minut ve všední dny a 45 minut o víkendu podle Fričové výrazně posílilo výkon ČT v době po půl osmé večer, kdy začínají Televizní noviny na Nově.

ČTĚTE TAKÉ: Nové Události zůstanou i na ČT 24, budou trvat 48 minut a o víkendu 45

„Jsem samozřejmě rád, že Události ČT 24 dlouhodobě posilují svou pozici na televizním trhu a plní tak poslání veřejnoprávní televize. Ve světle aktuálního dění se opět potvrzuje, že hlavním zdrojem informací v době velké zpravodajské události se jednoznačně stává zpravodajský kanál ČT 24,“ komentoval zvyšující se sledovanost Událostí na zpravodajské kanálu ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal. V neděli se dokonce Událostem podařilo v součtu diváků na ČT 1 a ČT 24 porazit konkurenční Zprávy FTV Prima a pokořit hranici jednoho milionu diváků. Jen na ČT 24 je vidělo 215 tisíc diváků (podíl 6,30 procenta).

MM Influenceři


Zdroj: Česká televize

Sledovanost ale roste celému kanálu ČT 24. Minulý týden dosáhl průměrného celodenního podílu 6,08 procenta na publiku starším 15 let, což je pátý nejlepší týdenní výsledek této stanice od jejího vzniku. “V hlavním vysílacím čase od 19:00 do 22:00 hodin dosáhl podíl na sledovanosti 3,43 procenta. K nadprůměrným číslům sledovanosti zpravodajského kanálu přispělo zejména téma otrav metanolem v České republice,” doplnila Michaela Fričová. Právě vyvrcholení metadonové aféry vedlo v pondělí k nadprůměrnému celodennímu podílu ČT 24 – 7,91 procenta.


Zdroj: Česká televize

Česká televize si pochvaluje, že Událostem přibývají především vzdělanější diváci. Meziročně posílil zejména podíl vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaného publika. “Jestliže v roce 2011 tvořili diváci s VŠ vzděláním 19,8 procenta všech diváků Událostí na ČT 24, tak v roce 2012 už to je 20,8 procenta. U diváků se SŠ vzděláním je nárůst jejich zastoupení ještě zřetelnější – 41,1 procenta v roce 2011 a v roce 2012 již 44,7 procenta,” konstatuje mluvčí ČT.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).