Pouhých devět set zákazníků kabelové televize, ať už digitální nebo analogové, ztratila ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku největší česká kabelová společnost UPC. Vyplývá to z oficiální zprávy o hospodaření její mateřské společnosti Liberty Global za loňský čtvrtý kvartál, která byla zveřejněna o půlnoci ze včerejška na dnešek našeho času. Neopakovala se však situace z předchozího čtvrtletí, kdy ji klesl nejen počet zákazníků analogové, ale také digitální televize. Počet klientů analogové televize překvapivě vzrostl. Nadále pokračuje růst satelitní služby freeSAT.
DOKUMENT: Hospodářské výsledky UPC Holding za 4. čtvrtletí 2012 (PDF, 228 kB)
Digitální kabelovou televizi UPC si ke konci čtvrtého čtvrtletí předplácelo 406 000 zákazníků, což je o 4 700 méně než ke konci třetího kvartálu. Analogovou kabelovou televizi od UPC mělo 76 100 domácností, což jak již bylo řečeno, je o 3 800 více než ke konci třetího kvartálu. Celkově si tak služby kabelové televize mezi prvním a druhým čtvrtletím pohoršily o pouhých 900 zákazníků, z 483 000 ke konci září na 482 100 ke konci prosince. Pro UPC jde o velice dobrý výsledek. Pokles ve třetím kvartálu byl totiž 10 200 klientů.
MINULÁ DATA: Kabelovka UPC přišla během třetího čtvrtletí o deset tisíc zákazníků. Dařilo se freeSATu
V kurzu je neustále také satelitní služba freeSAT by UPC Direct, i když tu provozuje jiná organizační složka skupiny UPC. Firma nedávno ohlásila překročení hranice 100 tisíc diváků a nakonec jich ještě několik tisíc nabrala. Satelitní UPC si ke konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku předplácelo 102 200 zákazníků, což je přesně o 6 000 více než ke konci třetího kvartálu roku 2012. Společnost UPC DTH tak může být po právu s výsledky své satelitní televizi spokojena. Celkově si videoslužby od UPC (kabelovka + satelit) mezikvartálně polepšily o 5 100 zákazníků – z 579 200 na 584 300.