Srovnávací reklama kabelové společnosti UPC, v níž největší kabelový operátor v Česku porovnává cenu za svoje nejpomalejší internetové připojení s obdobnou službou od konkurenční společnosti Telefónica O2, je neadekvátní a UPC ji nesmí nadále používat. Rozhodl o tom Městský soud v Praze.
UPC v televizní a rozhlasové reklamě porovnávala internetové připojení o rychlosti 8 Mbit/s od O2 za 750 korun měsíčně se svým připojením o rychlosti 10 Mbit/s za 490 korun měsíčně. Telefónica se proti tomuto srovnání ohradila stížností k soudu a uspěla. UPC totiž podle ní nezohlednila některé bonusové služby, které jsou součástí balíčku s připojením k internetu od O2.
K TÉMATU: UPC opět klesl počet zákazníků kabelové i satelitní televize
O2 ADSL Internet totiž obsahuje i bonusové nadstandardní služby jako O2TV nebo zvýhodněné volání mezi dvěma mobilními čísly. Ty automaticky UPC nenabízí, ani je nezohlednil ve srovnání,
řekl mluvčí Telefóniky Martin Žabka agentuře ČTK. Podle mluvčího UPC Františka Maliny soud reklamu nezakázal, ale vydal pouze předběžné opatření.
Soud tak v tomto případě nerozhodl, že reklama naší společnosti je zakázaná, ale pouze o tom, že se této reklamy máme do eventuálního rozhodnutí zdržet,
vysvětlil mluvčí UPC. Skutečné parametry obou služeb jsou podle Maliny srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o výhodnosti nabídky UPC.
UPC měla ke konci prvního pololetí 353 tisíc zákazníků s připojením k internetu, což bylo o 51 tisíc více než ke konci prvního čtvrtletí. Internet přes ADSL od Telefóniky si ve stejnou dobu předplácelo 682 tisíc uživatelů.