Hlavní navigace

UPC vyšouplo Óčko z analogové kabelové nabídky

2. 1. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
2. 1. 2008

Největší tuzemský kabelový operátor, společnost UPC, vyřadil hudební televizi Óčko ze svojí analogové nabídky a začal ji po kabelu šířit pouze digitálně. Předplatitelé kabelovky od UPC, kteří chtějí Óčko nadále sledovat, si musí pořídit televizor s DVB-C tunerem nebo kabelový set-top-box. Ten divákům nabízí UPC i k pronájmu, a to za cenu 90 korun měsíčně.

Na oznámení UPC s předmětem „Óčko pouze digitálně“ upozornil server Český rozhlas Digital. Kabelový operátor v něm změnu zdůvodňuje novelizací zákona o rozhlasovém a televizním vysílání a z ní vyplývající rozšířenou povinností „must carry“. Zákon přikazuje operátorům kabelové televize a mobilního televizního vysílání šířit v nejnižší nabídce nově i všechny digitální programy dostupné bezplatně zemskou cestou.

„Protože ale programová nabídka MINI nemá prostor pro dalších 5 TV programů, nezbývá nám, než prostor vytvořit tím, že 1 analogový program vyměníme za digitální multiplex. V praxi to bude znamenat, že Óčko bude digitalizováno ihned, další stanice budou do "balíčku“ doplněny, jakmile zahájí vysílání," uvádí oznámení UPC. Pro nový digitální multiplex je vyčleněna jednotná pozice, kanál S9 / 161,25 MHz. Óčko dnes není dostupné pouze a jenom na tomto kanále, proto bude zaměněno s TV programem, který je dnes distribuován na kanále S9 nebo SR7, dodává UPC ve svém listě zákazníkům.

Generální ředitel Óčka a předseda Asociace digitálních televizí Jiří Balvín pro server DigiZone.cz uvedl: UPC s námi tento krok nijak nekonzultovalo. Pouze nám ho oznámilo, a to navíc až těsně před svátky. Přijde nám to od UPC jako unáhlená reakce na změněné „must carry“, musíme se s tím ale nějak vypořádat. Jiří Balvín si nicméně nemyslí, že by toto „vyšoupnutí“ Óčka do digitální nabídky mělo na jeho sledovanost negativní vliv. Óčko je podle výzkumu Media Projekt nejsledovanějším tematickým kanálem v Česku. Alespoň jednou týdně si ho zapne 645 tisíc diváků, denně je to pak 177 tisíc diváků.

BRAND24

UPC nevypnulo analogové Óčko ale ve všech svých kabelových sítích. Výjimku v nasazení mají v této chvíli sítě, kde nejsou dostupné digitální služby. Tady poběží Óčko analogově minimálně do chvíle, kdy bude dostupná technologie pro převedení nového streamu ze satelitu nebo pozemského vysílání do kabelu, dodává UPC ve svém oznámení.

Komerční televize Nova a Prima i čtyři programy veřejnoprávní České televize šíří UPC v nejnižší nabídce analogově dál. I tyto stanice musí kabeloví operátoři přitom poskytovat v režimu „must carry“.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).