Hlavní navigace

Usadil Seznam Google, nebo je za vším laxnost NetMonitoru, přou se odborníci

Patrick Zandl

Seznam odpověděl na zprávy o tom, že byl na českém trhu předběhnut ve vyhledávání firmou Google publikováním svých přesných čísel o využívanosti vyhledávání. A tím podle debaty, která se strhla jak na Twitteru, tak na Facebooku, vrátil ránu firmě Google. Ta totiž je velmi uzavřená, co se jakýchkoliv smysluplných čísel týče a odmítá zásadně publikovat svá data z jednotlivých regionů, vždy publikuje jen data za celý Google.

Seznam odpověděl na zprávy o tom, že byl na českém trhu předběhnut ve vyhledávání firmou Google publikováním svých přesných čísel o využívanosti vyhledávání. A tím podle debaty, která se strhla jak na Twitteru, tak na Facebooku, vrátil ránu firmě Google. Ta totiž je velmi uzavřená, co se jakýchkoliv smysluplných čísel týče a odmítá zásadně publikovat svá data z jednotlivých regionů, vždy publikuje jen data za celý Google.

Daniel Dočekal ovšem soudí, že vina je nakonec na straně NetMonitoru a SPIRu, jehož měření „českého internetu“ by mělo zahrnout celý český internet a ne jen vybrané subjekty. Má k tomu celou řadu argumentů, které stojí za pozornost a úvahu.

KL17_hlasovani

Jenže ani v případě změny přístupu SPIRu k obchodní nabídce NetMonitoru by se měření bez spolupráce s Googlem neuskutečnilo, nebo by nebylo dostatečně správné. A Google zatím nejeví zájem se na regionálním měření účastnit nebo prozrazovat svá vlastní data. 

K dispozici tak zůstávají jen odhady a stížnosti na uzavřenost Google. A debaty, třeba zde na Facebooku. Zajímavé přitom je, že Google, který již dříve prohlašoval, že nesoupeří, přitom své prvenství přivítal na svém blogu. Zatím to ovšem vypadá na předčasnou radost.

Anketa

Kdo myslíte, že vede v souboji PR o vyhledávání Google vs Seznam?

Našli jste v článku chybu?