Hlavní navigace

Uživatelé Facebooku jsou produkt, konec ClipArtu a mrtvý-nemrtvý Rejžek

7. 12. 2014
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

 Autor: Isifa
UberBubble je tu, Slingshot se vrací, rozdělené Node.js, Quo Vadis Kredito24 a stále nejasno okolo hacku Sony. Co přinesl právě končící #tyden.

Facebook is engineering empathy artificially je docela trefný moment ve velmi dlouhém článku o Marku Zuckerbergovi a Facebooku. Viz Mark Zuckerberg and Facebook’s Plan to Wire the World

Zuckebergovi se nelíbí, že Tim Cook označil uživatele Facebooku za produkt. Možná by se měl Zuckerberg zamyslet a přestat lhát sám sobě, ale hlavně uživatelům Facebooku. Nejsou nic jiného než produkt a jediným účelem, proč na Facebooku jsou, je to, že na nich Facebook vydělává peníze. Viz Zuck bashes Tim Cook for saying Facebook turns users into products

Barva roku je, podle Pantone, MARSALA, Pantone 18–1438. Otázka je, proč zrovna tahle barva, která vůbec nevypadá lákavě. Ostatně viz No One Likes Pantone’s Color of the Year

Na BI říkají, že je důvod, proč všichni okolo nás neustále koukají do mobilu. Následující graf je docela alarmující.

TELEgraficky

Wanderers, film Erika Wernquista ■ Intel koupil PasswordBox ■ Microsoft koupil Acompli ■ HTML 6! Ano! ■ Gangam Style a integer overflow na YouTube ■ Microsoft prodává podíl v Nooku zpět B&N ■ XML Sucks Cortana na Windows 10 ■ CollegeHumor.com je na prodej

WEBDESIGN, INTERNET

Nový web o technologiích najdete na http://pi.co a stojí za ním Om Malik. Viz Take a peek at Pico

Doménoví příživnící na překlepech objevili .uk doménu. Typosquatters cashing in on .uk domains upozorňuje třeba na paypal.co.uk vs. paypalco.uk – ta první samozřejmě patří Paypalu, ta druhá už může znamenat problém.

Končí produkt Microsoftu známý jako „Clip Art“ galerie. Samozřejmě asi nejvíce známá uživatelům PowerPointu či Wordu. A také ze záplavy „webů“, které patří do přesně té opačné síně slávy – tedy hany a pohany. Viz Microsoft Just Killed One of Its Most Iconic Products

Redesign MSN přinesl značný propad v návštěvnosti. Viz Microsoft’s ComScore Numbers Have Been Changed To Hide A Massive Traffic Collapse

Nearly 50% of Online Holiday Shoppers Abandon Slow Websites je sice hlavně infografika, ale podstatná je pointa. Polovina lidí nakupujících o svátcích opouští pomalé weby.

Aliens in the Valley je extrémně dlouhé čtení o Redditu. Což je služba, která se k nám nijak extra nedostala, ale v USA je legendární a patří k počátkům Internetu.

Mobilní Internet vlastně vůbec není ten Internet, který doposud známe. Z Six Drivers Of The $700B Mobile Internet toho můžete zjistit opravdu docela hodně. A možná bych příliš nesázel na to, že jsou to hlavně hry, které tvoří největší část koláče. A zcela vážně, na TechCrunch.com je toto nebývale dobrý, detailní a analytický článek.

SOFTWARE

Google má novou CAPTCHA. Viz Nejsem robot. Google zavádí CAPTCHA bez opisování textu nebo Are you a robot? Introducing “No CAPTCHA reCAPTCHA”.

Node.js se rozdělilo na dva samostatné projekty. Což  nemusí být zrovna dobrá zpráva. Viz Popular Coding Framework Node.js Is Now Seriously Forked, kde se dočtete i to, proč k tomu došlo. Nelíbí se závislost na firmě, která rozhoduje o tom, co je dobře a co je špatně.

Here are the winners of The Game Awards 2014 aneb kdybyste třeba neměli co hrát. A hrou roku je, mimochodem, Dragon Age: Inquisition.

HARDWARE

Prodeje iPadů padly o 12 %, Android roste, říká iPad Sales Drop Twelve Percent As Android Tablets Soar a odvolává se na meziroční čísla IDC. Samotný trh tabletů přitom o 7,2 % vzrostl (což je o řád méně, než o rok předtím). A řeč je i o tom, že tablety měníme jednou za 2–4 roky, takže pokud někdo doufal v roční cyklus (jako u mobilů), tak doufal špatně. Což mi připomíná, že jsem právě vyměnil mobil, moje žena taky, a bylo to po třech letech. Tak nevím, kam na ten rok chodí.

Bluetooth a Louvre? Dobře to jde dohromady, zejména pokud jde o sledování pohybu návštěvníků. Viz Louvre Museum’s DNA

„Trillion“ snímků za sekundu je sice americký „trilion“, ale pořád je to neuvěřitelné množství snímků za sekundu:

MARKETING A KOMUNIKACE

„Chcete někam, ale nevíte kam?“ se Malajsijským aerolinkám na Twitteru moc nepovedlo. Viz Malaysia Airlines Apologizes for Insensitive Twitter Promotions

Velká Británie je první zemí, kde více než polovina útraty za reklamu půjde do digitálu. Viz UK set to be first country in which more than half of ad spend goes digital

Mindshare a Google vytvořili „Search As Signal“, pomůcku umožňující zjistit, co lidé hledají a také, kde jsou a z čeho hledají. Zajímavé na tom je to, že původně Mindshare něco takového vytvořil pro Kleenex v době chřipkové epidemie. Viz Mindshare and Google Collaborate to Create Search As Signal

Cena (CPM) inzerce na Facebooku se od listopadu 2013 do listopadu 2014 zvýšila až sedmkrát. Viz Kenshoo: Holiday ads on Facebook costlier than 2013, but still deliver results

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Quo Vadis Kredito24?

Quo Vadis Kredito24?

Německo může šmírovat vlastní občany. Za předpokladu, že je zaměstnává zahraniční zaměstnavatel. Krásná díra v zákoně. Viz Legal loophole lets Germany spy on own citizens

Útok hackerů na Sony má poměrně zajímavé pokračování, na Internetu se objevily filmy v plné kvalitě, včetně těch, co ještě nebyly ani v kině. Viz After Huge Hack, Fury and Other Unreleased Sony Films Leak On the Web. A neméně podstatné je, že hackeři posílají e-maily zaměstnancům Sony a vyhrožují jim. Viz Hackers send e-mail to Sony employees threatening their families. A možná je také dobré, že původní, médii velmi rychle přijaté tvrzení, že za hackem je Severní Korea, není až tak jisté.

Uber and the Market Failure of Privacy Policies reaguje na velmi originální přístup Uberu k soukromí. A zmiňuje, že Pravidla užívání a ochrany soukromí nejsou jenom právní dokumenty, ale hlavně příklad toho, jaké hodnoty společnost má a kde na mapě etiky se nachází.

Zákon z roku 1798 (ano, 1798) slouží k vynucení dešifrování telefonů od Apple i Google. Viz Feds dig up law from 1789 to demand Apple, Google decrypt smartphones, slabs

Britská GCHQ neporušuje šmírováním lidská práva. Tak když o tom rozhodl soudce, tak to musí být pravda. Viz GCHQ does not breach human rights, judges rule

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Thoughts on Google+ I fucked up. So has Google. Tohle říká Chris Messina na Medium.com. Několik let se podílel na vytvoření Google+ a teď moc nechápe, kam se to všechno vydalo. Nedivím se mu.

The Top 10 Retail Brands on Instagram, Twitter, and Facebook je jeden z mnoha pokusů porovnávat prodejce/značky na sociálních sítích. Bohužel srovnávat tři sociální sítě podle egagementu nedává moc smysl – Instagram nemá share vůbec, komentování se na něm moc nenosí. Twitter zase nepřeje moc fotografiím a hvězdičky stále nejsou totéž co Like/Líbí.

Facebook se pokouší znovu dát život aplikaci Slingshot, té, co původně měla pomoci v boji proti Snapchatu a na které se ukázalo, jak bezradný Facebook je. A v nové podobě to není o nic moc jiné. „Stories-Style Lifecasting“? Važně, Facebooku? Viz Facebook Relaunches Slingshot As A Snapchat Stories-Style Lifecasting App

Pokud si myslíte, že kampaně politiků na sociálních sítích vznikají jednoduše, tak na to zapomeňte. V roce 2012 bylo potřeba schválení 22 lidí, aby se objevil jeden tweet od Mitta Romneye. Viz By the end of the 2012 campaign, every Mitt Romney tweet had to be approved by 22 people

Balada o nemrtvém kritikovi by čistě teoreticky mohla trochu více zabrousit do vulgárního repertoáru Jana Rejžka, ale nakonec to může udělat každý sám. Byť je spíše vhodné jeho sociální účty preventivně zablokovat.

Mrtvý nemrtvý Jan Rejžek je oddaný svým fanouškům.

Infographic: How to stay safe on Facebook se může trochu hodit, pokud si chcete lépe nastavit Facebook a bezpečněji ho používat, ale žádné detailní ani revoluční rady nečekejte.

Nene, Facebook stále trvá na tom, že budete používat své skutečné jméno. A nic než skutečné jméno. Viz What names are allowed on Facebook?

MOBILNÍ APLIKACE

App Annie nabízí detailní demografické informace o více než jedné miliardě uživatelů aplikací. Viz New App Annie product offers detailed demographics of over a billion app usersAudience Intelligence.. Zatím si to nepředstavujte na úrovni jednoho konkrétního člověka, ale na úrovni aplikací a možnosti srovnávat jejich audienci. Ale je asi dost jasné, že App Annie může časem mít těch informací víc, než je zdrávo.

Deset míst, nejčastěji focených (a geo-označených) na Instagramu? Disneyland v Kalifornii, Dodget Stadium (LA), Times Square, Siam Paragon (Thajsko), Gorkého park (Rusko), Louvre (Francie), Rudé náměstí (Rusko), Madison Square Garden (New York), Yankee Stadium (New York) a The Dubai Mall (UAE).

Is now a good time to switch to Apple’s iCloud Drive? je docela dobrý přehled o tom, jak to šlo se „souborovým cloudem“ u Applu. A hlavně, jak je to teď a k čemu je to všechno dobré.

STARTUPY A EKONOMIKA

UberBubble. Co jiného. Uber získal 1,2 miliardy dolarů investici a jeho hodnota je tak vlastně větší, než hodnota Twitteru. Viz Uber is Now Worth More Than Twitter

TNR (The Next Republic) opustila většina autorů i editorů. Viz The Sinking Republic: TNR sacrifices identity to fit a digital mold a případně ještě The real problem with The New Republic. Jakkoliv jste o TNR možná ještě nikdy neslyšeli, tak je to celé zajímavé.

INFOGRAFIKA

Cheat Sheet for Facebook Page Admins je jedna z mnoha infografik, které se věnují potřebným velikostem obrázků pro Facebook.

Mapping Tech (with) Bubbles je povedená vizualizace růstu startupů v San Francisku.

World Happiness Levels – aneb ke spokojeným národům zjevně nepatříme.

Infographic: How should you target your Facebook ads? tak trochu radí, jak řešit inzerci na Facebooku.

Content 23

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).