Hlavní navigace

V březnu rekordně rostl hlavní kanál Novy, Česká televize se po olympiádě propadla

1. 4. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ BŘEZNA – Kavčí hory pokračují v trendu omlazování publika, Prima si drží silný meziroční propad, ke kterému se vedle hlavního kanálu přidala i Prima Cool

Meziměsíční vývoj (vs. únor 2014)

Cílová skupina 15+

Měsíc po zimních olympijských hrách v Soči se situace na českém televizním trhu „znormalizovala“. Všechny televizní stanice s výjimkou dvou olympijských kanálů České televize si v březnu oproti únoru polepšily v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Největší růst zaznamenal hlavní kanál Novy, který si polepšil o 2,78 procentního bodu na hodnotu 24,89 procenta. Významně však rostl i hlavní kanál Primy (o 1,82 procentního bodu na 14,54 procenta) a ČT 1 (o 1,55 procentního bodu na 15,96 procenta). Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, která se propadla o 9,52 procentního bodu na hodnotu 2,93 procenta. Pokles o 0,63 procentního bodu na podíl 4,21 procenta potkal i ČT 2.

ÚNOROVÁ DATA: Jak olympiáda ovlivnila únorové výsledky sledovanosti českých televizí?

Česká televize jako celek se v březnu oproti únoru propadla v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 7,93 procentního bodu na hodnotu 29,35 procenta a vrátila se z pozice lídra trhu na druhou pozici. Naopak na nejvyšší stupeň mezi tuzemskými televiznímu skupinami opět vystoupala Nova. Jejích pět volně šířených kanálů v březnu sledovalo denně v průměru 32,99 procenta dospělého publika, což znamenalo meziměsíční nárůst o 3,61 procentního bodu. Stoupala i skupina Prima, a to o 2,38 procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta. Stačilo to však jen na pozici trojky na trhu.

Top 10 všechny stanice (březen 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si v březnu z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila opět hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla o 3,11 procentního bodu na hodnotu 27,25 procenta. Hlavní kanál Primy stoupl o 1,59 procentního bodu na podíl 11,36 procenta, ČT 1 si oproti únoru polepšila o 1,36 procentního bodu na 12,84 procenta. Největší meziměsíční propad zaznamenala ČT Sport: klesla o 10,67 procentního bodu na hodnotu 3,24 procenta, sesterská ČT 2 se propadla o 0,82 procentního bodu na 3,97 procenta.

LOŇSKÝ BŘEZEN: V březnu 2013 nejvíc stoupal hlavní kanál Novy, naopak největší propad měla Prima Zoom

Také v této divácké kategorii v březnu významně klesala celá Česká televize, dokonce více než u širší cílové skupiny diváků starších 15 let. Oproti únoru si pohoršila o 9,13 procentního bodu na hodnotu 25,34 procenta. Obě velké komerční skupiny oproti tomu stoupaly. Nejvíc Nova, která si polepšila o 4,57 procentního bodu na kumulovaný podíl 37,43 procenta (kromě hlavního kanálu se na tom nejvíce podílela Nova Cinema). Skupina Prima meziměsíčně vystoupala o 2,72 procentního bodu na hodnotu 20,74 procenta. Kromě hlavního kanálu Primy významně stoupaly Prima Cool a Prima love.

Kanály – průměrné podíly (březen 2014)
Graf podílu kanálů (březen 2014)
Graf podílu skupin (březen 2014)

Meziroční vývoj (vs. březen 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s březnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Polepšil si o 1,17 procentního bodu na 24,89 procenta. Ještě významněji stoupl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia, který meziročně stoupl o 1,86 procentního bodu na hodnotu 3,82 procenta. Největší meziroční propad z jednotlivých televizních stanic zaznamenal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 0,97 procentního bodu na hodnotu 14,54 procenta. Ještě více klesal podíl „ostatních“ neměřených stanic, který se propadl o 1,94 procentního bodu na hodnotu 7,68 procenta.

Z tří největších televizních skupin v zemi si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů stouplo o 1,94 procentního bodu na hodnotu 32,99 procenta. Mírně stoupala i Česká televize, která si polepšila o 0,28 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,35 procenta. Nebýt ale nových kanálů ČT :D/art, meziročně by si Kavčí hory pohoršily. Významný pokles o 2,37 procentního bodu na hodnotu 21,66 procenta zaznamenala skupina Prima, přičemž vedle hlavního kanálu významně klesala i Prima Cool.

NMKT21_tip EARLY

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšily stanice zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl stoupl o 1,09 procentního bodu na 3,98 procenta. Z jednotlivých televizních stanic nejvíce rostl hlavní kanál Novy, a to o 0,59 procentního bodu na hodnotu 27,25 procenta. Největší meziroční pokles potkal Primu Cool (o 1,48 procentního bodu na 4,97 procenta), dále ČT Sport (o 0,95 procentního bodu na 3,24 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,91 procentního bodu na 11,36 procenta). Významný pokles o 0,78 procentního bodu na hodnotu 1,89 procenta zaznamenala i dokumentární Prima Zoom.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi si meziročně v souhrnném celodenním podílu u skupiny diváků od 15 do 54 let nejvíce polepšila Česká televize. Jejích šest programů zvedlo podíl celé ČT o 1,73 procentního bodu na hodnotu 25,34 procenta. Oproti březnu 2013 rostla také skupina Nova, a to o 1,22 procentního bodu na kumulovaný podíl 37,43 procenta. Skupina Prima jako jediná meziročně klesala, konkrétně o 2,87 procentního bodu na hodnotu 20,74 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.