Hlavní navigace

V Brně už není o set-top-boxy zájem, prodávají se málo

11. 12. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 322915
11. 12. 2006

Přístrojů, které jsou potřeba na příjem digitálního vysílání, se teď v Brně oproti začátku roku prodává zhruba desetina. Většina zájemců si set-top-box koupila hned po spuštění digitalizace, tvrdí prodejci. Dodávají, že lepšímu prodeji nepřispívá ani nabídka programů, ani dosah signálu. Obojí prý mohlo být skoro rok od spuštění lepší. Ceny zařízení zůstaly kolem 2000 korun.

Digitální vysílání zatím pokrývá více než polovinu kraje. Výhodu mají obce blíž k Brnu, naopak ve většině bývalých okresních měst signál není. Lidé mohou pomocí set-top-boxu naladit čtyři programy České televize, Novu a sedm stanic Českého rozhlasu. Společnost Radiokomunikace garantuje v dosahu signálu také teletext, EPG a další doplňkové služby.

Od února, kdy digitální vysílání naostro začalo, se ale nabídka nijak nerozšířila, stěžují si prodejci elektroniky. Začátkem roku neměli po několika týdnech co prodávat. Set-top-boxy šly tehdy na dračku, denně se prodalo i víc než 50 kusů. Na přístroj se ptá asi každý druhý zákazník a řada z nich si ho i koupí, řekl tehdy prodavač sítě Datart.

EBF24

Ve stejném obchodě je dnes ale všechno jinak. Jestli jich teď prodáme pět denně, je to úspěch, uvedl Michal Diviš z tamního oddělení televizí. Také v dalších prodejnách leží klíč k digitální televizi na skladě. Třeba v Okay elektrospotřebiče v nákupním centru Královo Pole denně prodají v průměru dva přístroje, doplnil prodavač Valerián Šnoblt.

Zdroj: ČTK

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).